سردرد مشکل سالانه بیش از نیمی از مردم جهان

به گزارش سیناپرس، سردرد یکی از شایع ترین و ناتوان کننده ترین مشکلات جسمی در سراسر جهان است و انجام مطالعات شیوع سردرد با استفاده از روش‌ها و نمونه گیری های متفاوت، می تواند بر نحوه برآورد نرخ جهانی این مشکل سلامتی تأثیرگذار باشد.

در این رابطه، دانشمندانی از دانشگاه علم و صنعت نروژ برای تخمین شیوع جهانی سردرد، 357 مقاله را از سال 1961 تا پایان سال 2020 در مورد بزرگسالان 20 تا 65 ساله مورد بررسی قرار داده اند.به گزارش سیناپرس، این محققان با استفاده از علم مدل سازی، تفاوت ها در روش های بررسی شیوع سردرد و نحوه ارتباط آن ها با تخمین های مربوطه را ارزیابی نمودند.

بر اساس این بررسی ها، مجریان این پژوهش تخمین زده اند که 52 درصد از جمعیت جهان در هر سال دچار اختلال سردرد می شوند که از این میان، 14 درصد مربوط به میگرن و 26 درصد مربوط به سردرد تنشی بوده است، ضمن آن که 4.6 درصد نیز ابتلا به سردرد برای مدت 15 روز یا بیشتر در ماه را گزارش کرده اند. 

به گفته این محققان، در میان مطالعات، 12 مورد مشاهده شد که در آن ها، نزدیک به 16 درصد مردم گزارش کرده بودند هر روز دچار سردرد می شوند و تقریباً نیمی از این افراد، دچار میگرن بودند.

آن ها می افزایند: ما دریافتیم که شیوع اختلالات سردرد در سرتاسر جهان همچنان بالاست و بار انواع مختلف این مشکل جسمانی، ممکن است روی بسیاری از افراد تأثیر بگذارد. به گزارش سیناپرس، ما باید تلاش کنیم تا از طریق پیشگیری و درمان بهتر، این بار را کاهش دهیم و بدین منظور، باید بتوانیم شیوع و بار سردرد را در جوامع مختلف به شیوه ای صحیح رصد کنیم. حالا مطالعه ما می تواند در این رابطه، کمک موثری باشد.

این مطالعه که نتایج آن در نشریه Journal of Headache and Pain منتشر شده اند، مبنایی را در مورد چگونگی تخمین میزان سردرد در سراسر جهان ارائه می‌کند و تحقیقات آینده می‌توانند بر این اساس، بر بهبود روش‌های اندازه‌گیری موفقیت مداخلات و درمان این مشکل سلامت متمرکز شوند.

 نویسنده: عباس روشن بین

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا