لغو بزرگترین نمایشگاه خودروی چین به دلیل کرونا

به گزارش سیناپرس، نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۲ ممکن است به دلیل افزایش تعداد موارد کووید۱۹ در چین به تعویق بیفتد.

گزارش ها در چین حاکی از آن است که بحث ها برای برنامه ریزی مجدد این رویداد دوسالانه ادامه دارد. اتو چاینا (Auto China) میزبان این رویداد، هنوز به طور رسمی این تصمیم را تایید نکرده است اما گزارش ‌ها نشان ‌دهنده تعویق این نمایشگاه تا ژوئن است.
این نمایشگاه در حالت عادی قرار بود از ۲۱ تا ۳۰ آوریل برگزار شود. برگزاری نمایشگاه مذکور در سال ۲۰۲۰ نیز به دلیل بیماری همه گیر کرونا از آوریل به سپتامبر منتقل شده بود.
نمایشگاه خودرو پکن یک رویداد بزرگ خودرو است که هر دو سال یک بار برگزار می ‌شود و برخی از بزرگترین خودروسازان مانند مرسدس بنز، تویوتا و فولکس واگن در این نمایشگاه شرکت کرده و برخی برندهای چینی مانند جیلی نیز سرمایه گذاری مناسبی برای این رویداد دارند.
به گزارش سیناپرس، خودروهایی که قرار بود در این نمایشگاه رونمایی شوند عبارت اند از نسل جدید BMW سری ۷، مدل الکتریکی BMW i7 و مرسدس بنز EQS SUV. 
بر اساس گزارش های غیر رسمی، فولکس واگن قرار بود نسخه تولیدی کانسپت ID Vizzion خود را در این رویداد معرفی کند که بر اساس پلت فرم MEB ساخته شده و با پیشرانه های عقب یا چهار چرخ متحرک به فروش می رسد. این مدل در حال حاضر با نام Aero-B در حال توسعه است. در همین حال، شرکت آلمانی آئودینیز  قرار بود سومین مدل Sphere خود را در این نمایشگاه به نمایش بگذارد. 
گفتنی است خودروهای به نمایش درآمده در آخرین نمایشگاه خودرو پکن شامل استون مارتین ونتیج GT3، مازراتی MC20، مرسدس بنز EQA، نیسان آریا، ریماک C_Two و فولکس واگن ID 4 بودند.
بزرگترین بازار خودرو در جهان در اختیار چین است. بر اساس گزارش انجمن خودروسازان چین (CAAM) بیش از ۲۶ میلیون و ۲۸ هزار خودروی جدید در سال گذشته در این کشور فروخته شد.

مترجم: حمید تعالی
منبع: autocar
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا