استفاده از گرافن برای ایجاد ساختار جدید دید در شب

هنگامی که گروهی از دانشمندان به سراغ تغییر ساختار ماده گرافن رفتند و از مرکز DARPA درخواست کردند تا گرافن را برای آنها به قابلیت جذب حرارتی مجهز سازند، انتظار نمی رفت که چنین کشفی صورت بگیرد.

در حقیقت این تیم قصد داشت تا با افزودن مواردی که از پیش آزمایشش شده اند به یک ساختار کربنی، به بررسی رفتار کربن بپردازد و به هیچ عنوان هدف از این تحقیقات، ساخت یک ساختار ویژه و مشخص نبود. ولی در نهایت تحقیقات انجام شده منجر به، به دست آمدن یک نوع ماده خاص شد که می تواند به خوبی در دوربین های دید در شب به کار گرفته شود.

این ماده همان طور که اشاره شد بر پایه گرافن تولید شده است و در طول تغییرات اعمال شده بر روی گرافن بود که این تیم دریافتند که اکسیژن، چه تاثیر شگفت آوری را بر روی تغییر ساختار این ماده خواهد گذاشت. حال این تیم با حذف کردن اکسیژن از فرایند ایجاد تغییر در گرافن، به سراغ آزمایش بسیار جدید و متفاوتی رفتند که نتیجه آن کاملا غیر قابل پیش بینی بود.

ماده جدیدی که به واسطه گرافن ایجاد شده است، توسط دانشمندان 2D-BNCO نام گذاری شده است و دارای قابلیت حساسیت به حرارت است. دانشمندان پیشنهاد کرده اند که می توان با کمک 2D-BNCO دست به ساخت دستگاه های دید در شب بسیار حساس و جدیدی زد که می توانند این رده را متحول سازند. البته هنوز برای عملیاتی ساختن این امر به تحقیقات بسیار زیادی نیاز خواهد بود و باید ساختار این ماده برای استفاده در عدسی های دوربین، بهتر شناخته شود.

شایان ذکر است که نتایج تحقیقات این دانشمندان در مجله علمی پیشرفت های علمی (Science Advances) به چاپ رسیده و در دسترس سایر دانشمندان قرار گرفته است.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا