ماسک اصلی ترین عامل پیشگیری از انتقال کرونا است

به گزارش سیناپرس، نتایج یک پژوهش بین ‌المللی جدید نشان می ‌دهد که میزان مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ در کشورهایی که ماسک‌ های صورت را اجباری کردند، به طور قابل ‌توجهی کندتر از کشورهایی بود که این کار را انجام ندادند.
دکتر سحر مطلبی (Sahar Motallebi) پژوهشگر ارشد این تحقیقات از دانشگاه لوند سوئد، می‌ گوید: نمونه بزرگی از کشورهای متنوع فرهنگی در این مطالعه، جمعیت زیادی را پوشش داده و شواهد بسیاری درباره نقش نجات جان مردم توسط ماسک ‌ها در طول همه‌ گیری کرونا به ما ارائه می ‌دهد.
این تیم تحقیقاتی، داده‌هایی را از شاخص توسعه انسانی برنامه توسعه سازمان ملل متحد جمع ‌آوری کرد که در مورد ۵۰ کشور برتر از نظر امید به زندگی، آموزش و استاندارد زندگی بود.

در مجموع ۲۷ کشور با سیاست های ملی برای استفاده از ماسک صورت و ۱۷ کشور بدون قوانین استفاده از ماسک در این مطالعه وارد شدند. مجموع جمعیت برای همه کشورهای مورد مطالعه تقریباً یک میلیارد نفر بود. در تمام کشورها، ۲ میلیون و ۱۶۷ هزار و ۶۶۴ نفر جان خود را از دست دادند. 

تحقیقات نشان داد، میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در کشورهای بدون قوانین استفاده از ماسک به طور قابل توجهی بیشتر از کشورهایی بود که ماسک می زدند.به گزارش سیناپرس، میانگین مرگ و میر ناشی از کووید- ۱۹ در هر میلیون نفر در کشورهایی که ماسک اجباری دارند، ۴۸/۴۰ نفر بوده است. در نقطه مقابل، کشورهای بدون ماسک به طور متوسط  ۲۸۸/۵۴ مرگ در هر میلیون نفر داشتند.

کشورهای بدون ماسک در ابتدا روزانه کمتر از کشورهایی که سیاست‌های فعلی ماسک را داشتند، مرگ و میر ناشی از کرونا را تجربه کردند. با این حال، نرخ مرگ و میر در کشورهای بدون ماسک به سرعت افزایش یافته و از کشورهایی که قوانین استفاده از ماسک اجباری در آن ها وجود داشت، پیشی گرفت.
این یافته ‌ها دلیل دیگری برای استفاده از ماسک قبل و بعد از واکسیناسیون ارائه می ‌دهد، زیرا لایه محافظتی بیشتری برای کاهش میزان مرگ و میر ناشی از کرونا فراهم می ‌کند.

به گزارش سیناپرس، در انواع مختلف، واکسن ها ممکن است مرگ و میر را کاهش داده اما لزوماً عوارض را کاهش نمی دهند و ماسک های صورت همچنان ما را در برابر هر دو محافظت می کنند. بنابراین، ما مجبور نیستیم بین دو سیاست خوب واکسیناسیون و ماسک یکی را انتخاب کنیم و باید هر دو را به طور موازی انجام داده و یکی را جایگزین دیگری نکنیم.

شرح کامل این مطالعات و یافته های حاصل از آن در آخرین شماره مجله تخصصی American Journal of Preventative Medicine منتشر شده است.

مترجم: کاظم فلاحی پناه
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا