تلسکوپ جیمز وب را آنلاین دنبال کنید

به گزارش سیناپرس، تلسکوپ فضایی جیمز وب سرانجام پس از تاخیرهای فراوان در روز کریسمس با موفقیت پرتاب شده و ماموریتی جدید و مهم را برای کشف چگونگی پیدایش ستاره ها آغاز کرد.

جانشین تلسکوپ فضایی هابل که برای پاسخ به سؤالات حل نشده ستاره شناسان در مورد کیهان طراحی شده است، قرار است به دوره زمانی حدود ۴۰۰  میلیون سال پس از انفجار بزرگ، نگاه کرده و از آن تصویربرداری کند.

گفتنی است جیمز وب قدرتمندترین تلسکوپی است که تاکنون وارد فضا شده است و قصد دارد با کشف جزئیات جدید در مورد منشا اسرارآمیز ماده تاریک، به دانشمندان کمک کند تا به سؤالات حل نشده در مورد جهان پاسخ دهند. 

سازمان فضایی ناسا در وبسایت ویژه ای به علاقه مندان اجازه می دهد به صورت آنلاین و لحظه به لحظه، تلسکوپ جیمز وب را در مسیر خود تا مدار تعیین شده دنبال کرده و از شرایط آن مطلع شوند. به گزارش سیناپرس، شما می توانید آخرین مسیر حرکتی تلسکوپ فضایی جیمز وب را با استفاده از برنامه آنلاین ناسا به نام  "Where is Web" دنبال کنید. 

این وبسایت از طریق به ‌روزرسانی ‌های زنده، طیف وسیعی از داده‌ ها را از جمله فاصله فعلی این تلسکوپ با زمین و سرعت آن  گرفته تا درصد سفری که تا کنون انجام داده است، ارائه می‌ کند.

همچنین شما از طریق این برنامه می توانید در مورد شرایط فعلی استقرار جیمز وب مطلع شده و هر مرحله از ماموریت آن را با نزدیک شدن به مدار خود مطالعه کنید. به گزارس sinapress،برای دیدن موقعیت لحظه ای بزرگترین تلسکوپ ساخته شده توسط بشر در مسیر خود کافی است اینجا را کلیک کنید.

مترجم: سید یوسف دراوی زاده

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا