تأثیر مخرب همه گیری کرونا بر رضایت جنسی افراد

به گزارش سیناپرس، به طور کلی همه گیری کرونا به طرق مختلف از نظر جسمی، ذهنی و مالی زندگی مردم را تحت تأثیر قرار داده است.  پژوهشگران دانشگاه کالج لندن (UCL) و دانشگاه گلاسکو با همکاری محققان دانشکده بهداشت و پزشکی گرمسیری لندن (LSHTM) و تحقیقات اجتماعی NatCen در یک پروژه جدید به بررسی تاثیر قرنطینه ناشی از کرونا بر زندگی جنسی افراد پرداختند. آنها از داده های نظرسنجی ۶ هزار و ۶۵۴ نفر بین ۱۸ تا ۵۹ سال استفاده کردند. 

در این نظرسنجی از شرکت ‌کنندگان یک سری سوالات در مورد رفتار جنسی آنها (از جمله فعالیت ها فیزیکی و مجازی) پرسیده شد.به گزارش سیناپرس، پروفسور کات مرسر (Cath Mercer)، از مؤسسه بهداشت جهانی UCL و از محققان این پروژه در این رابطه گفت: در طول اولین قرنطینه سراسری، بسیاری از مردم در بریتانیا قادر به برقراری تماس صمیمی با افراد خارج از خانواده خود نبودند و ما ‌خواستیم بدانیم چگونه این مساله بر رفتار جنسی آنها تأثیر می گذارد. زندگی جنسی برخی از افراد در قرنطینه بهبود یافت، برای برخی ثابت ماند و برای بسیاری بدتر شد.

به گزارش سیناپرس، در مجموع، ۶۳ درصد از بزرگسالان گزارش کردند که پس از شروع قرنطینه با یک شریک جنسی رابطه جنسی داشته اند و از این افراد، سه چهارم (۷۶ درصد) گفتند که در روابط مشترک هستند. وقتی از شرکت‌کنندگان پرسیده شد که چند بار درگیر فعالیت‌های جنسی می ‌شوند، حدود نیمی از شرکت‌ کنندگان گفتند در مقایسه با سه ماه پیش از قرنطینه، تغییری در تعداد دفعات رابطه جنسی با شریک زندگی‌ شان وجود ندارد.

با این حال، ۶۰ درصد افراد جوان ۱۸ تا ۲۴ ساله بیشتر احتمال داشت تغییری در فراوانی رفتار جنسی خود را گزارش کنند و از این تعداد، دو سوم (۶۶ درصد) کاهش روابط جنسی را اعلام کردند. در برخی کشورها افراد جوان کمتر با شریک جنسی خود زندگی به سر برده و در زمانی که محدودیت‌ ها اعمال ‌شد این ارتباط کاهش یافت. به گزارش سیناپرس، مطالعات اماری حاکی از این واقعیت است که الگوی مشابهی برای جوانان در نحوه درک آنها از تغییرات در رضایت جنسی مشاهده شد.

در واقع این یافته ها نشان می دهد قرنطینه باعث شده تعامل فیزیکی بین افراد کاهش پیدا کند. فقدان تعامل فیزیکی با شریک زندگی ممکن است تأثیر مخربی بر رضایت جنسی افراد داشته باشد اما مزایای سلامت عمومی مانند کاهش انتقال عفونت های مقاربتی را نیز به همراه داشته است.

مترجم: ناصر پورقدیمی
منبع: news-medical
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا