اسفتاده از ویتامین K2، راهکاری برای پیشگیری از سکته

وی ادامه داد: مصرف ویتامین K2 باعث می شود کلسیم موجود در خون، جذب استخوان ها شود، اگر این جذب در بدن رخ ندهد کلسیم در رگ های خونی انباشته می شود، باعث گرفتگی عروق شده و در نتیجه سکته ایجاد می کند.

این مربی امداد هلال احمر ادامه داد: استفاده از ویتامین K2 به تنظیم میزان مصرف و جذب کلسیم در بدن، سلامت قلب و عروق، سلامت استخوان ها و دندان ها، رشد بدن و ترشح و تنظیم هورمون های بدن کمک می کند.

ولایتی افزود: بهترین منابع دریافت ویتامین K2 سبزیجات، تخم مرغ، کره دوغی، شیر پرچرب و گوشت چرب است، ویتامین K2 نوعی ویتامین محلول در چربی، که به طور طبیعی بیشتر در غذاهای حیوانی یافت می شود و بدن ما توانایی ذخیره سازی این ویتامین را داشته باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر سکته به وفور در بین جوانان دیده می شود، برای پیشگیری از سکته بهتر است مواد حاوی ویتامین K2 در رژیم غذایی جای داد، تا هم از وقوع سکته پیشگیری شود و هم بدن سالمتری داشته باشیم.

ولایتی به عنوان نکته پایانی اشاره داشت: برای اینکه ویتامین K2 بدن تامین شود لازم نیست دنبه استفاده شود و چربی اضافی وارد بدن کرد، بلکه همان چربی موجود در گوشت برای تامین این ویتامین کافی است.

گزارش: مولود عبداللهی پور

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا