مسافران ماه و مریخ ناسا انتخاب شدند

به گزارش سیناپرس، سازمان فضایی ناسا ساعاتی پیش به طور رسمی ده فضانورد جدید خود را انتخاب کرد که نیمی از آنها خلبانان نظامی بوده و قرار است در ماموریت های اعزام به ماه و مریخ مورد استفاده قرار گیرند.

ناسا این شش مرد و چهار زن را طی مراسمی در هیوستون و محل استقرار مرکز کنترل و اعزام فضانوردان خود معرفی کرد. گفتنی است بیش از ۱۲ هزار نفر برای این ماموریت ها درخواست داده و کلیه این افراد از جنبه های مختلف بررسی شده و در نهایت تنها ده  نفر انتخاب شدند که بین ۳۰ تا ۴۰ سال سن داشته و  قبل از واجد شرایط شدن برای پروازهای فضایی، دو سال آموزش خواهند دید. به گزارش سیناپرس، علاوه بر خلبانان رزمی و آزمایشی، نامزدهای انتخاب شده توسط ناسا شامل یک فیزیکدان پزشکی، یک متخصص حفاری، یک کارشناس روباتیک دریایی، یک جراح و یک مهندس زیستی که قهرمان دوچرخه سواری نیز بود، می شود. گفتنی است دو فضانورد از امارات متحده عربی نیز در طول این آموزش در کنار افراد فوق حضور یافته و با آنها تمرین خواهند کرد.
یکی از خلبانان انتخاب شده برای سفرهای فضایی ناسا، مارکوس بریوس، سرگرد نیروی هوایی و اهل پورتوریکو است . وی پیش از این در یک برنامه آزمایشی داوطلب شده بود تا یک نمونه در اندازه واقعی هلیکوپتر کوچک ناسا را در مریخ پرواز دهد. دنیز برنهام، اهل آلاسکا و ستوان نیروی دریایی نیز از دیگر افراد انتخاب شده برای این ماموریت بوده و این تیم عجیب قرار است پیشگامان ناسا در مریخ و ماه باشند.

به گزارش سیناپرس، ناسا از زمان آغاز پروژه مرکوری هفت در سال ۱۹۵۹ تا کنون ۳۶۰  نفر را در هیئت فضانوردان خود پذیرفته است. بر اساس آمارهای رسمی، آخرین دوره پذیرش و انتخاب فضانورد ناسا در سال ۲۰۱۷ انجام شده بود.

رید وایزمن، فضانورد ارشد ناسا در این رابطه گفت: با اعزام فضانوردان اسپیس ایکس به ایستگاه فضایی بین‌المللی و سایر شرکت‌های خصوصی که گردشگران را در سفرهای کوتاه به فضا می‌فرستند از یکسو و اجرای برنامه فرود آرتمیس در ماه ناسا از سوی دیگر، ما در حال حاضر در عصر طلایی پروازهای فضایی انسان هستیم. 

ناسا قصد دارد فضانوردان خود را پیش از سال ۲۰۲۵ به ماه اعزام کند.

مترجم: مریم عالمی
منبع: newsy
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا