تشخیص بیماری های انتقال یافته جنسی با معاینه چشم ها

به گزارش سیناپرس به نقل از express، آمارها نشان می دهد که بیماری های قابل انتقال از طریق جنسی از سال 2010 با رشد قابل توجهی روبرو بوده است و به ازای هز 100 هزار نفر جمعیت، 832 مورد ابتلا به این بیماری ها به ثبت رسیده است. 

روابط جنسی محافظت شده بحثی است که سلامت زوجین را به دنبال دارد و عدم رعایت آن ممکن است هر دو را با مشکلاتی مواجه کند و افراد را به بیماری های مشترکی مبتلا کند. در این میان، برخی از علائم این بیماری به حدی شبیه به علائم دیگر بیماری هاست که عده ای آن را به این قبیل بیماری ها ارتباط نمی دهند. 

بیماری های قابل انتقال جنسی عوارض شدیدی را در چشم ها و بینایی افراد ایجاد می کنند. به عبارتی، محققان نخستین هشدارها را نسبت به این بیماری، بروز علائم در چشم ها عنوان کرده اند. به گزارش سیناپرس، «سیفلیس» نوعی بیماری قابل انتقال جنسی است که باعث بروز جوش ها و زخم هایی روی بدن می شود. زمانی که فرد به این ویروس مبتلا شود، آسیب وارده به بدن اگر به موقع درمان نشود، نمی توان برای بهبود آن کاری انجام داد.
زمانی که «سیفلیس» چشم ها را درگیر می کند، باعث قرمزی و التهاب شدید چشم ها و بروز بیماری عصب بینایی می شود که ممکن است حتی باعث نابینایی شود. آنتی بیوتیک های وریدی و تزریقی بهترین درمان برای این عارضه محسوب می شود.

در این میان، برخی بیماری های قابل انتقال جنسی بدون علائم هستند و به همین دلیل ممکن است بیماری هایی را ایجاد می کنند که روی قدرت بینایی تأثیر منفی می گذارند. به گزارش سیناپرس، علاوه بر این، تبخال هم باعث بروز بیماری های چشمی می شود. ویروس های تبخال خفته اند بنابراین عفونت های چشمی مربوط به تبخال می توانند در طول زمان عود کنند. 

کلامیدیا تراکوماتیس نوع دیگری از بیماری های قابل انتقال جنسی است که باعث ایجاد تراخم می شود که نوعی عفونت باکتریایی است که چشم ها را تحت تأثیر قرار می دهد. درمان نکردن این عارضه باعث از دست رفتن بخشی از بینایی و حتی نابینایی می شود. به گزارش سیناپرس،سوزاک هم از دیگر بیماری های قابل انتقال جنسی به شمار می رود که علاوه بر بخش هایی از بدن که در تماس جنسی تحت تأثیر قرار گرفته اند، ممکن است چشم ها را هم تحت تأثیر قرار دهند. 
بروز این گونه علائم مرتبط با بیماری های قابل انتقال جنسی در چشم بین 3 تا 5 روز زمان می برد. به گزارش سیناپرس، شایع ترین علائم چشمی در سوزاک شامل خروج ترشحات غلیظ از چشم ها به رنگ سبز یا زرد، حساسیت به نور و درد و قرمزی در اطراف چشم ها دیده می شود. 
 

مترجم:ندااظهری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا