لزوم اهتمام ویژه برای تحقق دانشگاهی با محوریت پاسخگویی اجتماعی

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور در نشست مشترک مدیران حوزه معاونت فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی، بسیج اساتید و مسئولان پایگاه های حوزه مقاومت بسیج شهید شهریاری کارکنان دانشگاه پیام نور که امروز در سازمان مرکزی برگزار شد، افزود: فعالیت‌های اجتماعی از جمله فعالیت‌هایی است که به نقش آفرینی همه بازوان فرهنگی کشور نیاز دارد و برای تحقق این امر، نباید قائل به مرزبندی‌های سازمانی بود؛ چرا که نظام مقدس جمهوری اسلامی بنا به معیارهای بنیانگذار آن، بسیجی وار شکل گرفت و در واقع ازآنجا که همه ما با روحیه بسیجی عجین شده‌ایم، همه بسیجی هستیم حتی اگر خلافش ثابت شود و باید در این مسیر صادقانه، خالصانه و با اتحاد گام برداریم.

وی با تاکید بر لزوم توجه به سرمایه‌های اجتماعی کشور و هدایت‌گری جامعه، افزود: رسالت پیامبر مکرم اسلام(ص)، بعد از معراج زمانی تکمیل می‌شود که برای هدایتگری و روشنگری به جامعه برگردد و از همین منظر دین مبین اسلام نسبت به دیگر ادیان گذشته متفاوت بوده و کامل‌تر است.

دکتر جهان‌بخش هدایتگری و روشنگری را جزو لاینفک اقدامات فرهنگی دانست و با اشاره به چهار رکن الگوی مدیریتی امام خمینی (ره)، اظهار کرد: ایمان به هدف، ایمان به روش، ایمان به جامعه و ایمان به خدا  از مهم‌ترین ارکان مدیریت حضرت امام خمینی(ره) بودند که نقش بسیار موثری در تحقق رسالت اجتماعی و روشنگری مردم داشتند.

وی همچنین به سخنان مقام معظم رهبری در زمینه روشنایی فرهنگی و علمی اشاره کرد و افزود: طبق بیانات مقام معظم رهبری، پیوند بین علم و فرهنگ علمی نافع و بسیار ارزشمند است و ما باید آن را سرلوحه برنامه‌های فرهنگی قرار دهیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، بسیج اساتید و کارکنان و همچنین مدیران فرهنگی را بازوان توانمندی دانست که باید دست به دست هم داده و با احیای فعالیت‌های اجتماعی، در روشنگری و هدایت فرهنگی مثمرثمر باشند.

وی با تاکید بر لزوم جایگزینی واژه ترویج فرهنگی و هدایتگری فرهنگی به جای فرهنگ‌سازی اظهار کرد: فعالان فرهنگی وظیفه ترویج و هدایتگری فرهنگی را که در ذات دین مبین اسلام نیز بر آن تاکید شده، برعهده دارند و از این رو باید برای این منظور و تامین زیرساختهای فرهنگی تلاش کنند.

دکتر جهان بخش در پایان رسیدن به خودباروی را لازم و ضروری دانست و اظهار کرد: برای رسیدن به خودباوری باید نه تاسف بخوریم و نه خوشبخت باشیم؛ بلکه با تمام قوا و با اتکال به خداوند متعال، برای تحقق اهداف فرهنگی و دستیابی به جایگاه پاسخگویی اجتماعی تلاش کنیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا