پیشرفته ترین تانک نظامی سال ساخته شد

به گزارش سیناپرس، دیمیتری رپین (Dmitry Repin)، از مقامات نظامی ارتش روسیه روز گذشته اعلام کرد که ۲۰  تانک پیشرفته T-14 «آرماتا» تا پایان سال ۲۰۲۱ به واحدهای عملیاتی ارتش این کشور تحویل داده خواهد شد.

گفتنی است الکسی کریوروچکو (Alexei Krivoruchko) معاون وزیر دفاع روسیه نیز طی سفر کاری خود از تولید کننده سیستم های دفاعی و زرهی Uralvagonzavod در منطقه نیژنی تاگیل بازدید کرد که در آن تانک های جنگی فوق پیشرفته T-14 'Armata' و T-90 'Proryv'  ساخته می شوند. وی در این مرکز  جلسه ای در مورد توسعه تانک های جنگی، زره پوش ها و سخت افزار نظامی نیروی زمینی برگزار کرد.

به گزارش سیناپرس، مقامات ارشد این شرکت با بیان اینکه زره پوش های فوق پیشرفته فوق الذکر به زودی به واحد های عملیاتی ارتش تحویل داده می شوند، اعلام کردند: بیست تانک T-14 مجهز به سکوی ردیابی و چند سرویس سنگین آرماتا تا پایان سال ۲۰۲۱ آماده بهره برداری خواهند بود.

بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی وزارت دفاع روسیه، آرماتا یک پلت فرم استاندارد شده  زرهی سنگین است که به عنوان پایه ای برای توسعه تانک های جنگی، خودروهای جنگی پیاده نظام، نفربرهای زرهی و برخی خودروهای نظامی – زرهی دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

پیش از این نسل نخست تانک های مبتنی بر پلت فرم T-14 آرماتا برای اولین بار در رژه روز پیروزی سال ۲۰۱۵  به صورت عمومی معرفی شده بود. به گزارش سیناپرس، گفتنی است به دلیل رعایت مسایل امنیتی، جزئیات فنی این تانک ها منتشر نشده اند اما بر اساس اطلاعات موجود می توان مدعی شد که  این تانک جنگی جدید دارای تجهیزات کاملا دیجیتالی، یک برجک بدون سرنشین و یک کپسول زرهی مجزا بوده و سیستم های ناوبری ماهواره ای، دوربین های هوشمند ردیاب و سامانه های دفاعی فوق پیشرفته ای هستند.

مترجم: حمید تعالی
منبع: tass
 

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا