نسخه اصلاح ‌شده از خودروی اسپرت MX-5 معرفی می شود

به گزارش سیناپرس، گزارش رسمی که در وب سایت شرکت مشهور خودروساز ژاپنی یعنی مزدا منتشر شد، تأیید می ‌کند که فروش نسخه قدیمی محصول اسپرت این شرکت یعنی مزدا MX-5 متوقف شده و رونمایی رسمی این طرح نیز در چند هفته آینده انجام نخواهد شد.

در این گزارش عنوان شده است که به استثنای برخی مشخصات، فروش مدل فعلی متوقف شده و فروش و معرفی مدل جدید برای زمستان امسال برنامه ریزی شده است.
مدیریت مزدا در قاره اروپا در این رابطه  تأیید کرد که این به‌ روزرسانی یک تغییر ساده مدل سال است و این نسخه مزدا از مدل سال ۲۰۲۱ به مدل ۲۰۲۲ منتقل شده و مشخصات و سطوح فنی این خودرو تقریبا بدون تغییر باقی می‌ مانند.

این اعتراف بدان معناست که در حال حاضر تغییرات قابل توجهی در طراحی یا پیشرانه های موجود ایجاد نمی شود. البته باید به این مساله اشاره کرد که هنوز مشخص نیست آیا مزدا سیستم اطلاعات سرگرمی MX-5 را به روزرسانی می کند تا آن را با مدل های جدیدتر 3، CX-30 و CX-5 هماهنگ کند یا خیر؟به گزارش سیناپرس، از سوی دیگر شرکت مزدا جزئیات رسمی بیشتری مانند تاریخ عرضه نسخه ۲۰۲۲ را فاش نکرده اما وعده داد اطلاعات بیشتری از این مدل در نزدیکی تاریخ رسمی رونمایی فاش خواهد شد.

در حالی که به نظر می رسد این یک به روز رسانی کوچک برای MX-5 باشد، گفته می شود نسخه بعدی مزدا MX-5 که نسل جدید این خودرو به شمار می رود در حدود سال ۲۰۲۴ وارد بازار شده و احتمالاً به جای تغییر به یک پیشرانه کاملاً الکتریکی، همچنان موتور بنزینی خود را حفظ می کند.
به گزارش سیناپرس، مدیر طراحی این شرکت،  قبلاً گفته بود که وزن سبک MX-5 برای این شرکت بسیار مهم است و اگر باتری های سنگین مورد نیاز برای خودروهای الکتریکی به این محصول اضافه شوند، سبک بودن آن از بین می رود.

مترجم: یوسف دراوی زاده
منبع: autocar

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا