کرونا ویروس پیوند کلیه را تحت الشعاع قرار می دهد

ابوالفتح میرزایی  در گفتگو با خبرگزاری سیناپرس اظهار کرد: با شیوع کرونا و نیازمندی به بخش های مختلف بیمارستانها  و حساسیت بدن افراد نیازمند به کلیه و خطرات آلودگی که به همراه داشت، این بخش تعطیل شد، اما بر اساس پیگیری ها و مستندات موجود این بخش باز خواهد گشت.
وی با بیان اینکه  انجام پیوند کلیه در بیمارستانهای خصوصی ممنوع است، تصریح کرد: پیوند کلیه در بیمارستانهای دولتی انجام می شود و بیمارستان های دولتی هیچ هزینه ای بابت انجام این امر دریافت نمی کنند و پزشکانی که پیوند کلیه انجام می دهند هزینه خود را از بیمه دریافت می کنند.
میرزایی به وجود یک هزار و 243 بیمار دیالیز و پیوند  کلیه  در استان همدان اشاره کرد و افزود: از این تعداد 566 نفر دیالیز می شوند و 540 نفر نیز دیالیز خونی می شوند و 11 نفر نیز در منزل دیالیز انجام می دهند.
وی گفت انجام دیالیز در منزل توسط متخصصان به گونه ای تعبیه شده که یک کاتتر در زیر سطح شکمی آنها وجود داشته و از طریق محلول داخل آن دیالیز این افراد انجام می شود.
رئیس انجمن بیماران کلیوی خاطرنشان کرد: 116 نفر در همدان نیز به نارسایی کامل کلیه رسیده اند که به زودی باید  امر دیالیز در این افراد آغاز شود.
میرزایی با بیان اینکه 76 درصد از  بیماران کلیوی را آقایان و 24 درصد را خانمها تشکیل می دهند، تصریح کرد: بیشترین گروه سنی بیماران کلیوی بین 30 تا 60 سال بوده و گروه کمی را افراد کهنسال و کودکان تشکیل می دهند.
وی با بیان اینکه بیان فروش کلیه و ارزش هر کلیه  اشتباه است، گفت: افراد در مقابل اهدا کلیه 80 میلیون تومان پاداش دریافت می کنند و بیان فروش کلیه و قیمت کلیه درست نیست و باید از کلمله پاداش در جامعه به کار برد.
وی ادامه داد: ما به دنبال اهدا عضو افراد مرگ مغزی هستیم و  امیدواریم رسانه ها بر روی این موضوع بیشتر قلم بزنند تا یک فردی که دچار مرگ مغزی شده ، بتواند به زندگی یک نفر جان ببخشد.
میرزایی با بیان اینکه هر فرد که داوطلب اهدا عضو باشد به ازای هر کلیه 80 میلیون تومان پاداش می گیرد، تاکید کرد:  پاداشی که برای این افراد در نظر گرفته می شود ثابت بوده و در گروه های خونی مختلف هیچ تفاوتی ندارد.
وی یادآور شد: تنها 15 مورد پیوند عضو به همدان اختصاص یافته که 5 مورد از آنها مرگ مغزی و 10 نفر نیز داوطلبانه اقدام به اهدا عضو کرده اند و تمامی این پیوندها در تهران انجام شده است  و این رقم نسبت به مدت مشابه  در سالهای گذشته 50 درصد کاهش یافته است.
میرزایی به هزینه های انجام دیالیز اشاره کرد و گفت: بیماران دیالیزی با دریافت دفترچه بیمه از سوی انجمن حمایت از بیماران کلیوی هزینه ای بابت دیالیز پرداخت نمی کنند و به طور متوسط می توان گفت، هر بیمار دیالیز ماهانه 500 هزار تومان و معادل 6 میلیون تومان در سال برای دولت هزینه داشته و این افراد تنها دیالیز انجام نمی دهند بلکه داروهای مستمر، آزمایشات مداوم و تصویربرداری های روتین دارند.
وی در پایان با بیان اینکه این انجمن به طور کامل مردمی بوده و هر کسی که تمایل داشته باشد به این بیماران کمک کند می تواند با شماره تماس 08138378011 و 08138378012 تماس بگیرد و اگر قصد کمک نقدی دارد می توان مبلغ مورد نظر را به شماره کارت 6037991899509180 و یا شماره حساب 0203759190008 واریز کنند.

گزارش: محمد جواد صفری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا