دستگاه فشار خون بی سیم چیست؟

به گزارش سیناپرس اصفهان به نقل از مدگجت ،هدف از این فناوری، ارتقاء کاف‌های فشار خون سنتی است که فقط فشار خون را  به صورت عددی ارائه می‌دهند در حالی که  ثبت نوسانات جریان خون در درمان و پیگیری بسیاری از بیماری ها مفید است VitalStream دستگاهی بدون سیم است که نظارت مستمری از نوسانات فشارخون فراهم می کند. این دستگاه به ویژه برای بیمارانی که در معرض خطر عوارض افت فشار خون هستند اهمیت فراوانی دارد.

این وسیله روی مچ بسته می‌شود و با یک حسگر انگشتِ یکبار مصرف، فشار خون را اندازه گرفته و آن را نشان می‌دهد و سنسورهای اضافی میزان اکسیژن و دی اکسید کربن خون، دمای بدن  و ضربان قلب را اندازه‌گیری می‌کنند.

استفاده از این دستگاه آسان است و سریعاً هر گونه ناهنجاری یا رویداد خطرناک را هشدار می‌دهد. بیماران می توانند این دستگاه را در بیمارستان به دور مچ خود ببندند و یا در صورت نیاز آن را برای نظارت بیشتر به خانه ببرند. داده ها به حافظه ابری برنامه منتقل می شوند و یا به سیستم های کامپیوتری بیمارستان ارسال می شوند و سیستم خودکار شرح حال بیمار را گزارش می دهد.

فشار خون تا حد زیادی تحت تأثیر حرکت بدن، استرس، تغییرات ضربان قلب و بی ثباتی همودینامیک (حرکت خون) در حال تغییر است . اگرچه فشار خون بالا و طولانی مدت خطرناک است، اما افت ناگهانی فشار خون (هیپوتانسیون) می تواند منجر به  آسیب اندام یا حتی مرگ شود و این دستگاه کاربر پسند تا حد زیادی از عوارض ناشی از نوسانات فشارخون جلوگیری می کند.

مترجم: هاجر غفاری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا