با شناخت صنایع فرهنگی امکان توسعه صادرات را فراهم کنیم

به گزارش سیناپرس، دکتر محمد حسین ایمانی خوشخو، رییس پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی در گفتگو با خبرنگار سیناپرس درباره «دومین دوره جایزه ملی طراحی بسته بندی در صنایع فرهنگی» گفت: پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی به عنوان تنها پارک ملی و تخصصی در کشور که در راستای حمایت و توسعه صنایع فرهنگی کشور اقدامات مهمی را انجام داده است. فعالیت های مختلفی در حوزه های گوناگون فرهنگی و هنری از جمله اقدامات مهم این مجموعه به شمار می رود. از آنجایی که کشور ما در حوزه فرهنگ از پتانسیل های ارزشمندی برخوردار است، با این حال با کم توجهی روبرو بوده و این امر سبب از بین بردن انگیزه بسیاری از هنرمندان و پیشه وران حوزه های مختلف فرهنگی شده است. از این رو ضمن حمایت و توجه به صنایع فرهنگی، قصد بازیابی توان انرژی و انگیزه جامعه را نیز دنبال می کنیم.

وی افزود: ایران به قدرکافی و شایسته از منابع فرهنگی برخوردار است اما مسیر اجرا و بهره برداری از آن استاندارد نبوده و همواره با دست اندازهای زیادی مواجه شده است.بنابراین برگزاری چنین رویدادهایی علاوه بر بالفعل کردن حوزه های مختلف صنایع فرهنگی، می تواند مسیر رو به رشدی را در آینده برای کشورمان فراهم کند تا آیندگان هرچه بهتراین راه را ادامه دهند. ما میراث دار فرهنگ غنی هستیم و باید از ابعاد مختلف به آن توجه کنیم. در این راستا برگزاری جایزه ملی طراحی و بسته بندی در صنایع فرهنگی هم در راس چنین تفکر و اهدافی برگزار می شود که اکنون بر پله دوم ایستاده است.

وی در پاسخ به این پرسش که پیش بینی شما از توسعه صادرات در بحث بسته بندی با بر گزاری چنین رویدادهایی چیست؟ گفت: برگزاری چنین رویدادهایی سبب ایجاد انسجام آشنایی و هم افزایی میان بخش های مختلف شده و این مجموعه را  گرد هم می آورد. از سوی دیگر جنبه رسانه ای آن نیز حائز اهمیت است. تمامی این اقدامات سبب شناسایی وضعیت موجود، شناسایی رقبا، آشنایی با فعالیت های انجام شده در سطح جهانی و داخلی می شود.

ایمانی تاکیدکرد: این امر زمینه را در ابتدا برای شناخت پتانسیل ها در این حوزه فراهم کرده و در نهایت مسیر را با آینده نگری برای گسترش بازار خارجی و فراهم کردن امکان توسعه صادرات هموار می کند.

وی افزود: از سوی دیگر توجه اذهان عمومی، مدیران و مسوولین را به این حوزه جلب کرده تا از صنایع فرهنگی آنگونه که شایست ایران است بهره برداری کنیم.

گفتنی است، تعداد 58 نفر طراح در قالب 115 طرح با ارائه 262 محصول در «دومین دوره جایزه ملی طراحی بسته بندی در صنایع فرهنگی» شرکت کرده اند.

گزارش:مهتاب دمیرچی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا