ساخت بزرگ ترین تلسکوپ رادیویی جهان در چین

در سال 2011 میلادی شهر  گویی ژو کشور چین به عنوان محل شروع یک پروژه بسیار بزرگ و مهم در رده ستاره شناسی انتخاب شد و از آن زمان تا به امروز فرایند ساخت و ساز این پروژه به صورت کاملا منسجم در حال انجام است.

ای پروژه شامل ساخت بزرگ ترین تلسکوپ رادیویی جهان است که دهانه ای 500 متری دارد و به عنوان یک طرح بسیار مهم برای منجمان در این کشور محسوب می شود. این پروژه در مراحل نهایی فرایند ساخت به سر می برد و در این فاز از عملیات ساخت قرار است که تعداد 4 هزار 450 قطعه مثلثی شکل بر روی بخش انعکاسی تلسکوپ نصب شوند.

در صورتی که بخواهید ابعاد این تلسکوپ را به صورت تقریبی تصور کنید باید بدانید که این تلسکوپ قرار است ابعادی بزرگ تر از 30 زمین فوتبال دارد و محیط آن پس از اتمام پروژه برابر با 1.6 کیلومتر خواهد بود که این اعداد، این تلسکوپ را به بزرگ ترین نوع ممکن در نوع خود تبدیل می سازد.

وو ژیانگ پینگ به مدیر ستاره شناسی کشور چین در این باره می گوید: «داشتن یک تلسکوپ حساس تر موجب می شود که ما بتوانیم امواج ضعیف تری که منبع آن  در فواصل دور دست تر از ما بوده است را دریافت کنیم. این امر به ما کمک می کند که بتوانیم به جستجوی حیات هوشمند در فضای بیرون از کهکشان خود بپردازیم و به دنبال ریشه عالم باشیم.»

در حال حاضر رکورد بزرگ ترین تلسکوپ جهان در این رده در اختیار تلسکوپی در پورتوریکو است که میط آن برابر با 305 متر است.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا