گسترش همکاری بین صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران با رسانه ملی برای توسعه علم و فناوری در کشور

به گزارش ایرنا از صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور (بنیاد ملی علم ایران)، دکتر سرافراز رییس رسانه ملی در دیدار با دکتر نصرت اله ضرغام، رییس بنیاد ملی علم ایران، با تاکید بر همکاری صداوسیما با این بنیاد در زمینه های مختلف علمی، تصریح کرد: صدا وسیما در موضوعات مختلف و برنامه های گفت وگو محور می تواند از کارشناسان خبره آن بنیاد بهره مند شود.

رییس رسانه ملی در ادامه افزود: رسانه می تواند موضوعات احصاء شده توسط بنیاد ملی علم ایران به خصوص موضوعاتی که روند پژوهشی آن ها طی شده و به نتیجه رسیده اند را در قالب برنامه های مستند و ترکیبی برنامه سازی و پخش کند.

رییس صداوسیما در ادامه با اشاره به ماموریت اصلی شبکه های رادیویی و تلویزیونی، گفت: برخی از شبکه ها نظیر شبکه 2 سیما و یا شبکه 4 زمینه پرداخت به موضوعات خاص نخبگان را در گروه های سنی مختلف دارند.

وی یادآور شد: شبکه 2 سیما درخصوص مسائل اجتماعی و خانواده به شکل متمرکز کار می کند و می تواند زمینه مناسبی را در حوزه آموزش خانواده ها که چگونه فرزندان خود را باور کنند و یا آن ها را تربیت و استعدادهای آن ها را شکوفا کند، فراهم نماید. همچنین شبکه 4 ماموریت پرداختن به مباحث علمی را دارد که ظرفیت خوبی را برای جامعه نخبگان در بیان فعالیت هایشان پدید آورده است.

در این جلسه، دکتر ضرغام در سخنانی با اشاره به ماموریت بنیاد ملی علم ایران در کشف ظرفیت ها و جذب آنها از داخل و خارج از کشور گفت: این بنیاد در ابتدا کرسی های پژوهشی را ایجاد کرد و به دانشمندان کشور این امکان را داده که در موضوعات مختلف مورد نیاز جامعه به پژوهش بپردازند. وی با اشاره به این مطلب که برخی از کشورهای پیشرفته نظیر آمریکا، ژاپن، چین، کره جنوبی و کشورهای اتحادیه اروپا بخش عمده ای از دارایی فکری جهان را از آن خود کرده اند، یادآور شد: این کشورها در برنامه ریزی های خود تلاش می کنند استعداد های برجسته کشورها را جذب کنند، چون خود به تنهایی قدرت تولید این حجم بالای دارایی فکری را ندارند و از اندیشمندان کشورهای دیگر استفاده می کنند. باید روند مهاجرت استعدادهای کشور روندی معکوس شود.

دکتر ضرغام با اشاره به اینکه حدود 35 هزار نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه ها با بنیاد ملی علم ایران در ارتباط هستند، یادآور شد: ظرفیت خوبی است که در فعالیت های پژوهش محور علمی از آن ها استفاده می کنیم.

در این جلسه مقرر شده تا از طریق روابط عمومی رسانه ملی زمینه ارتباط گسترده و تاثیرگذار بنیاد ملی علم ایران با شبکه های مختلف صداوسیما فراهم شود.
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا