کنترل مصرف قند، چربی و نمک بر طول عمر موثر است

به گزارش خبرگزاری سیناپرس همدان، دکتر محمد کاظم زاده اظهار کرد: کاهش میزان قند،نمک و چربی در غذای روزانه و به خصوص کاهش چربی های حیوانی از جمله کره، خامه و روغن های حیوانی می تواند سهم بسزایی در سلامت افراد داشته باشد.

وی افزود: مصرف چربی های اشباع ، به خصوص چربی ها و روغن های حیوانی میتواند به عنوان چربی های مضر تلقی شوند و سلامت قلب و عروق انسان را به خطر اندازند.

مدیر نظارت بر غذای دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: با مصرف چربی های حیوانی اتفاقاتی که رخ میدهد، می تواند موجب تغییر در دیواره داخلی عروق به خصوص سرخرگ ها شود و مواردی مانند تصلب شرائین یا آترو اسکلروزیس را ایجاد نماید که همان تنگی عروق است و زمانی خطرش بیشتر است که آترو اسکلروزیس در عروق مغزی یا عروق کرونری یا همان عروق تغذیه کننده قلب باشد ، که در این صورت قلب نمی تواند مانند گذشته عملکرد مناسبی داشته باشد و خون رسانی به عضله قلب مختل می گردد و منجر به سکته قلبی می شود.

وی ادامه داد: در زمینه بیماریهای مغزی نیز مانند آترو اسکلروزیس یا ایجاد لخته های چسبیده به عروق در داخل رگ های شریانی می تواند موجب اختلال عروق مغزی یا سکته مغزی شوند بنابر این باید تا حد امکان مصرف چربی های حیوانی و روغن های جامد را کاهش داد .

دکتر کاظم زاده اضافه کرد: امروزه بدلیل اهمیت سلامت قلب و عروق آحاد جامعه صنایع غذایی کشور وشرکت های تولید کننده مواد غذایی ملزم به کاهش چربی در محصولات غذایی تولیدی شده اند.

وی خاطرنشان کرد: توصیه می شود، شهروندان باور های غلط و عادت های غلطی که از سوی فضای مجازی یا برخی افراد بصورت ناآگاهانه و در سایه نداشتن اطلاعات کافی ، در زمینه سلامت انسان وجود دارد، را نادیده بگیرند چرا که  در دنیا تحقیقاتی که روی چربی های اشباع مانند روغن های جامد نباتی،کره و خامه و روغن حیوانی صورت گرفته است نشان داده است که کاهش مصرف چربی های حیوانی موجب سلامت بیشتر قلب و عروق می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا