به صدای سکوت ذهنتان گوش دهید

به گزارش سیناپرس؛ در جهان امروز خطر های بیشماری وجود دارد که مهمترین آنها حواس پرتی های همیشگی و درگیرهای جزئی است که باعث می ‌شوند بی ‌هدف و در مسیری نا مشخص از تلاش کنیم رایان هالیدی از طریق تلفیق استادانه فلسفه شرق و غرب به همه ما می آموزد که چگونه می‌توان در میان این درگیری ‌ها و مشکلات طاقت ‌فرسای گاه و بیگاه زندگی قرن بیست و یکم متمرکز ماند و حضور ذهن داشت.
گفتنی است بعضی از نویسندگان در کتاب هایشان مشاوره می‌دهند اما رایان هالیدی در کتاب قدرت سکوت ذهن عصاره خرد را در اختیارمان قرار می دهد در واقع این اثر روشی برای عاقل ماندن شفاف اندیشیدن و غلبه بر مشکلات در دنیای دیوانه وار امروز است این اثر از سوی فرناز کامیار ترجمه شده است

جان گوردون و نویسنده کتاب اتوبوس انرژی از کتاب های پرفروش های دنیای حاضر می گوید رایان هالیدی یکی از نویسندگان و ذهن های برتر عصر ماست که در کتاب قدرت سکوت ذهن یک طرح کلی برای پاک کردن ذهن شارژ دوباره روح و پس گرفتن قدرت در اختیار ما می گذارد.

نیویورک تایمز هم درباره این اثر نوشته است؛ رایان فرزانه ای در زمینه خودیاری است که اکنون در مقام یک گورو مربیان لیگ حرفه‌ای فوتبال آمریکایی قهرمانان المپیک ستارگان هیپ ‌هاپ و کارآفرینان سیلیکون ولی به دنبالش هستند او رواقی گری مکتبی که پیروانی از میان امپراطوران و دولتمردان دوران باستان داشت را به صورت اصطلاحات ریز و درشت و حکایت‌های قابل هضم درآورده است و در اختیار دزدان اطلاعاتی جاه ‌طلب قرن بیست و یکم قرار داده است.

در مقدمه کتاب آمده است؛ «جذبه سکوت به آرامی هویدا می ‌شود و دنیای مدرن با این آرامش و سکوت میانه خوبی ندارد زیرا علاوه بر هیاهو و سر و صدا دسیسه ها و کشمکش ‌های تنگاتنگ مربوط به عصر سنکا صدای بوق ماشین ها، صدای زنگ تلفن ها و زنگ هشدار برنامه های رسانه های اجتماعی، صدای اره برقی ها و هواپیماها را هم داریم مشکلات شخصی و اجتماعی ما نیز به همان نسبت بیشتر شده است. رقبا به زور وارد پیشه و هنر ما می‌شوند میزهای مان با انبوهی از کاغذ انباشته می‌شود و صندوق الکتریکی ما از پیام‌ها سرریز می شود. همیشه در دسترس هستیم و این بدان معناست که در جریان موضوعات و مسائل روز قرار داریم.

برای دستیابی به سکوت ذهن باید بر سه محدوده تمرکز کنیم تثلیث ابدی ذهن و جسم و روح یا همان سر و تن و قلب و در هر محدوده به دنبال کاهش اختلال ها و آشفتگی هایی باشیم که رسیدن به وضعیت سکوت ذهن را غیر ممکن می سازد و برای این کار باید از درگیری با خودمان و دنیای بیرون دست بکشیم و در عوض به یک آرامش درونی و بیرونی همیشگی دست یابیم. بدانید که این خواسته شماست و همان چیزی است که سزاوارش هستید و به همین دلیل انتخاب کتاب «قدزت سکوت ذهن» دلیل خوبی برای این امر است. پس بیایید با هم به ندای درونی پاسخ دهیم باید آرامشی را که به دنبالش هستیم بیابیم و به آن متصل شویم.

هدف این کتاب چگونگی کشف و جلب سکوتی است که همیشه در خود داریم و به پرورش و برقراری ارتباط با آن نیروی قدرتمند مرتبط است که در بدو تولد به ما داده شده است. نیرویی که در زندگی مدرن و شلوغ ما تضعیف شده است این کتاب درصدد است تا به سوالی که مصرانه در عصر ما پرسیده می‌شود پاسخ دهد. اگر لحظاتی که در آرامش و سکوت سپری می شوند بهترین لحظات هستند و اگر بسیاری از افراد خردمند و با فضیلت نیایش هایشان را لو داده اند، پس چرا چنین لحظاتی تا این حد نادرند؟ پاسخ این است که اگرچه به طور طبیعی سکوت ذهن را در خود داریم اما دست یافتن به آن آسان نیست؛ انسان باید واقعاً گوش کند تا وقتی این سکوت با ما سخن می گوید صدایش را بشنود و پاسخگویی به چنین ندایی نیازمند استقامت و تسلط بر خویشتن است.

گزارش: مهتاب دمیرچی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا