نخستین فیلم از شکار لاک پشت ها منتشر شد

به گزارش خبرگزاری سیناپرس اصفهان به نقل از ساینس نیوز، محققان معتقدند این فیلم ویدیویی اولین مورد مستندی است که تاکنون از شکار لاک پشت ها به ثبت رسیده است. در این فیلم، لاک پشتی غول پیکر با چندین حرکت آهسته و عمدی به جوجه پرنده ای  حمله کرده، آن را شکار می کند و به طور کامل می بلعد.

جاستین گرلاچ زیست شناس دانشگاه کمریج می گوید: قطعا سوء تفاهمی رخ داده است. لاک پشت ها حیواناتی شکارچی نیستند. این گیاهخواران آرام و کم تحرک ،تمام روز را در چمنزارها با فراغت بال به گیاه خواری مشغولند. به نظر او در گزارش همکارانش خطایی رخ داده است. اما این فیلم ویدیویی جای هیچ شک و تردیدی را باقی نمی گذارد.

در یک عصر تابستانی در سال 2020 ، لاک پشت غول پیکر ماده ای در مجمع الجزایر شیسل مشاهده می شود. او به مدت چند دقیقه در کمین یک جوجه پرنده ترن نشسته است که از لانه خود به پایین سقوط کرده است. ترن، پرنده ای دریایی و بومی جزیره فریگات از مجمع الجزایر شیسل است که خارج از آفریقای شرقی قرار دارد. این لاک پشت با نقشه ای حساب شده جوجه پرنده را مجبور می کند تا عقب عقب به سمت کنده درختی حرکت کند تا اینکه جایی برای فرار نداشته باشد و او را به دام بیاندازد.

از نظر گرلاچ این صحنه کاملا غیر منتظره بود و تماشای این فیلم، شگفت انگیز و کمی هولناک است. این فیلم توسط آنا زورا، مدیر حفظ و نگهداری منطقه حفاظت شده جزیزه فرگات ضبط شده بود.

گرلاچ می گوید: در آینده بیشتر گیاهخواران به منظور تامین پروتئین، لاشه حیوانات دیگر را با فرصت طلبی تمام می خورد.

وی افزود: گاهی اوقات در مورد لاک پشت های گوشت خوار که از بقایای حیوانات شکار شده توسط سایر خزندگان تغذیه می کنند روایت هایی شنیده بودیم . با این حال مطمئن نبودیم که این رفتارعمدی بوده یا اینکه تصادفاً در مسیر خود بر روی این مردارها قدم گذاشته بودند.

به گزارش سیناپرس، اکثر طعمه ها از لحاظ سرعت از لاک پشت ها پیشی می گیرند و تلاش لاک پشت برای شکار آنها بی حاصل است. گویا این جوجه ترن درمانده شکار آسان و بی دردسری بوده است.

به عقیده گرلاچ این پرنده بسیار کوچک تنها قادر بوده است که با پاهایش فرار کند و هنگام برخورد با کنده درخت آن را لانه پنداشته، با پاهایش محکم به آن چسبیده و گیر افتاده است. به گمان گرلاچ این لاک پشت پیش ازاین نیز تجربه شکار داشته،چرا که حرکات عمدیش حاکی از این مسئله است.

در ادامه فیلم این اتفاق جالب قابل مشاهده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا