جهاد دانشگاهی یکی از شجره های مبارک انقلاب اسلامی است

به گزارش سیناپرس، آیین بازدید از پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی به مناسبت چهل و یکمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر مصطفی رستمی، ریاست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها؛ دکتر حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی؛ دکتر محمد حسین ایمانی خوشخو، رئیس پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی؛ دکتر سعید هاشمی، رئیس دانشگاه علم و فرهنگ،دکتر علی حسنی معاون پشتیبانی پارک،دکتر ابراهیم نبیونی معاون فناوری پارک؛ روز شنبه شانزدهم مرداد ماه سال جاری در مجموعه پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم ایمانی گفت: یکی از جلوه های فرهنگی جهاد دانشگاهی پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی است؛ در واقع توسعه صنایع فرهنگی کشور عمل زمین مانده‌ ای بود  که مدت‌ ها کسی به آن توجه نمی‌کرد و خوشبختانه ما توانستیم در مجموعه پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی به آن نمود عینی ببخشیم. 

وی افزود:  جهاد دانشگاهی در عرصه فرهنگ توانست مانند دیگر عرصه ها چون فناوری، پزشکی، علمی و هنری با تاسیس این مجموعه رنگی تازه به آن ببخشد. در طول  چهل  سال فعالیت موثری در باب فرهنگ انجام نشده بود اما جهاد دانشگاهی از ظرفیت پارک های علم و فناوری استفاده کرد و با تاسیس این مجموعه جان تازه به فرهنگ بخشید. ارزیابی های بیرونی پارک موفق عمل کرده است.

ایمانی گفت: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری باید به صنعتی توجه کنیم که کمترین نیاز را به منابع خارجی داشته باشد. در واقع همان فرهنگ و صنایع فرهنگی است. 

در ادامه طیبی گفت: ویژگی مهم صنایع فرهنگی این است که متعلق به بوم یک منطقه است. از آنجایی که باید در فناوری به خود تکیه کنیم صنایع فرهنگی اصلی‌ترین نمود آن می‌تواند باشد. در واقع در شرایطی که برای ایجاد اشتغال نیاز به سرمایه‌گذاری داریم این صنعت می‌تواند کمک شایانی به فضای اشتغال کشور کند.

حجت الاسلام رستمی با اشاره به اهمیت چهل ساله جهاد دانشگاهی در فضای علمی و فرهنگی گفت: جهاد دانشگاهی یکی از شجره های مبارک انقلاب اسلامی است و نمود ارزشمندی در حوزه علم و فناوری دارد. به طور طبیعی جهاد دانشگاهی در پر کردن شکاف در فضای علمی کشور تاسیس شد و موفق هم بود و تأثیر شگرفی در شکوفایی استعدادها داشت. در واقع ما در حوزه ‌های دفاع و امنیت کشور تاسیس سپاه و بسیج را داشتیم و در حوزه علم و فناوری جهاد دانشگاهی سرآمد بود. 

به گفته رستمی؛  جهاد دانشگاهی در تربیت نیروی کارآمد در فضای دانشگاهی بسیار موفق عمل کرده است و شکر خدا در حوزه های فراوانی منشاء خدمات و آثار فراوانی بوده است. در حوزه‌های فرهنگی باید گفت  موفقیت صنایع فرهنگی مهمتر از منابع طبیعی و نفت و دیگر داده های الهی است و ما با تکیه بر فرهنگ غنی خود امکان ارائه به عالم را دارمی. 

وی گفت:  انقلاب اسلامی نسخه ایرانی قرائت از نهضت امام حسین است که توانست برپایی و اجرایی ایده های ائمه اطهار را نشان دهد. به همین دلیل امکان صدور آن فراهم شد اگر بتوانیم از داشته‌های فرهنگی در قالب های خوب به دنیا عرضه کنیم آورده مهمی برای کشور داریم. همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند؛  جریان تربیت دانشجو تا فارغ التحصیلی و کمک به نیازهای عینی جامعه اهمیت زیادی دارد. یکی از مشکلات ما بحث اشتغال فارغ التحصیلان است. 

در ادامه از یک تابلوی سوخته نگاری با موضوعیت ایام محرم رونمایی شد. گفتنی است این تابلو  برآمده از فعالیت یکی از صنایع فرهنگی مستقر در پارک ملی علوم و فناوری های نرم وصنایع فرهنگی بود است.

گزارش: مهتاب دمیرچی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا