ردیاب‌ های سلامت در خدمت بهبود صنعت گاوداری

یک دانشمند با بررسی شرایط گله های گاو و به صورت کلی صنایع گاوداری در ایالات متحده آمریکا به مشکلات فراوانی در این زمینه پی برده و به این ترتیب به سراغ استفاده راهکارهای فناوری اطلاعات برای بهبود این صنایع رفت.

سازنده این سیستم که نام آن Vital Herd است در شرح دلایل نیاز به  محصول خود به این موارد اشاره کرده است: تقریبا 40 درصد از گاوها در طول یک سال بیمار می شوند و در کنار آن نیز  تقریبا 30 درصد از کلیه گله های گاو با بیماری اسید معده روبرو می شوند. این دو موضوع به اندازه کافی مشکل ساز هستند ولی کافی است تا اثرات گرمازدگی را نیز به آن بیفزایید تا دریابید که مشکلات این صنایع تا چه اندازه است. زیرا گرما زدگی می تواند میزان شیر تولیدی در طول یک سال رابه میزانی بیش از ده درصد کاهش بدهد. نکته مهم این است که بسیاری از این موارد به صورت کاملا مخفی بوده و ازچشم گله داران دور می ماند.

به این ترتیب ساختن دستگاهی که بتواند این حیوانات را تحت نظارت داشته باشد می تواند برای صنایع مفید باشد . این ساختار می تواند عملا این امر را برای گله داران ارائه کند. Vital Herd از دو بخش نرم افزاری و سخت افزاری تشکیل شده است که بخش سخت افزاری به صورت یک کیت الکترونیکی بوده و بخش نرم افزاری نیز در کامپیوتر یا تلفن همراه هوشمند عمل خواهد کرد.

کیت سخت افزاری در گوش حیوان وصل شده و اطلاعات را از بدن او برداشت می کند.سپس با مقایسه مشخصات حیوان در شرایط سلامت، می توان به بیمار بودن او پی ببرد. این اطلاعات شامل دمای بدن، میزان تحرک، میزان دفع و میزان خوردن حیوان هستند. سپس این اطلاعات به صورت بی سیم به نرم افزار مرکزی انتقال پیدا کرده  به کمک آن گله داران می توانند به صورت 24 ساعته از وضعیت گله خود مطلع بوده و در صورت بیماری گاوها به سرعت به سراغ حیوان بیمار رفته و به شرایط او رسیدگی کنند. به این ترتیب می توان پیش بینی کرد که شرایط صنایع گله داری در مکان هایی که از این فناوری استفاده می کنند به مراتب بهبود یابد.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا