خستگی، ماندگارترین علامت در مبتلایان واکسینه شده است

به گزارش سیناپرس به نقل از express، گاهی مبتلایان به کرونا تا مدت ها از علائم و عوارض بعد از آن رنج می برند اما در این میان، برخی علائم ماندگاری بیشتری نسبت به بقیه علائم دارند. 

کووید طولانی مدت که به سندروم خستگی بعد از کرونا شناخته می شود، به موقعیت درازمدتی اطلاق می شود که افراد تا مدت ها با ویروس دست و پنجه نرم می کنند. علائم آن اغلب با خستگی، بالا رفتن مداوم دمای بدن، تنگی نفس، اختلال شناختی، درد عمومی در بدن و مشکلات سلامت روان بروز می کند. 

با وجود این، محققان بر این باورند که در بین تمام علائمی که برای کرونا ذکر می کنند، و ممکن است علائم مختلفی در مبتلایان واکسینه شده مشاهده شود، اما یک علامت در افراد واکسینه شده بیش از دیگر علائم ماندگارتر می شود. به گزارش سیناپرس، آنها حدود 1500 کادر سلامت را که هر دو دوز واکسن کرونا را هم دریافت کرده بودند، تحت بررسی قرار دادند که در این میان، تنها 39 درصد از آنها مبتلا شدند و از این بین، 19 درصد علائمی پیدا کردند که تا 6 هفته ادامه داشت. 

پژوهشگران تأکید کردند که در بین بیمارانی که از کووید طولانی مدت رنج می برند، خستگی مفرط شایع ترین علامت است. شاید در ظاهر این علامت خیلی خفیف باشد و مشکلی از نظر سلامت برای مبتلایان ایجاد نکنه اما همین خستگی ها به اندازه ای ناتوان کننده است که فرد قادر به بازگشت به کارهای روزمره نیست. 

به گزارش سیناپرس، پزشکان بارها هشدار داده اند که تزریق واکسن به منزله مبتلا نشدن به ویروس کرونا نیست بلکه خطر بستری شدن و مرگ و میر را کاهش می دهد. به همین دلیل همچنان توصیه می شود که افراد واکسینه شده همچنان محتاط باشند و نکات بهداشتی و فاصله گذاری ها را رعایت کنند. 

طبق گزارش های اخیر، واکسیناسیون کرونا در انگلیس از ابتلای 22 میلیون و مرگ 60 هزار نفر جلوگیری کرده است که نشان از مؤثر بودن واکسن کرونا بوده است. 
 

مترجم:ندا اظهری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا