راکت آریان ۵ دو ماهواره ارتباطی در مدار زمین قرار داد

 راکت آریان ۵ ساعت پنج بعدازظهر جمعه به وقت منطقه زمانی شرقی از پایگاه فضایی اروپا در «گویان» فرانسه به فضا پرتاب شد و دو ماهواره ارتباطی را به مدار زمین برد.

هر دو این ماهواره ها طبق برنامه کمتر از ۴۰ دقیقه بعد از پرتاب در مدار زمین قرار گرفتند. این اولین پرتاب راکت آریان ۵ در سال ۲۰۲۱ محسوب می شود.

یکی از این ماهواره ها با نام Star One D۲ توسط شرکت برزیلی مخابراتی Embratel  اداره می شود.

نمایندگان شرکت فرانسوی «آریان اسپیس» که راکت آریان ۵ را اداره می کنند، در گزارش ماموریت نوشتند: ماهواره  Star One D۲ به شرکت Embratel اجازه می دهد «پوشش باند پهن اینترنت را به مناطق جدید در آمریکای مرکزی و جنوبی گسترش دهد، دسترسی به اینترنت را برای افراد کم برخوردار فراهم کند و یک محموله باند X به روز شده را برای استفاده دولت در منطقه آتلانتیک اضافه کند.

ماموران شرکت آریان اسپیس در شرح ماموریت خود افزودند: ماهواره دیگری که پرتاب شد Eutelsat Quantum نام دارد و دارای آنتن فعال است که «اولین مورد برای صنعت مخابرات تجاری اروپا» محسوب می شود.

آنها تاکید کردند: این فناوری آنتن جدید مکمل بارهای دیجیتالی نسل جدید است که اپراتور می تواند پوشش، فرکانس ها و قدرت فضاپیمای خود را تغییر دهد.

ماهواره Eutelsat Quantum که به طور مشترک توسط شرکت فرانسوی Eutelsat ، Airbus Defense and Space و آژانس فضایی اروپا ساخته شده است، توسط «یوتلست» اداره خواهد شد.

این دو ماهواره در مدارهای انتقال زمین ثابت مستقر شدند. آنها سرانجام در مدار زمین ثابت، در حدود۲۲ هزار و ۲۰۰ مایل (۳۵،۷۰۰ کیلومتر) بالاتر از زمین قرار می گیرند؛ جایی که دوره مداری آنها با دوره چرخش سیاره مطابقت دارد. بسیاری از ماهواره های مخابراتی به این مدار می روند که به آنتن های زمینی کمک می کند در تماس مداوم با آنها باشند.

منبع:ایرنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا