لزوم ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی و تولید توسط جهاددانشگاهی

ناصر فغفوری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه به دنبال صدور فرمان امام راحل، مبنی بر تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی، جهاددانشگاهی در ۱۶ مرداد سال ۵۹ به منظور تحقق اهداف انقلاب فرهنگی تأسیس شد، اظهار کرد: این نهاد انقلابی ثمرات ارزشمندی در طول چهار دهه از خود بر جای گذاشته است.

وی افزود: جهاددانشگاهی در حوزه آموزش هم یک مجموعه علمی است و هم مرجعی که می‌تواند با شناسایی نیازهای جامعه، پیونددهنده ارکان مختلف از نیروی انسانی تا بازار کار باشد و در جامعه برای استراتژی‌های مهم کشور جریان‌سازی کند.

این مسئول با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته شاهد این بودیم که زمینه اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی فراهم نبود و هنوز هم در بخش‌هایی این ضعف مشاهده می‌شود، ادامه داد: جهاددانشگاهی توانسته با ارتباط بین صنعت و دانشگاه این خلاء‌ها را پر کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تصریح کرد: جهاددانشگاهی علاوه‌ بر اینکه در بحث آموزش‌های اشتغال‌محور فعالیت دارد، با دارا بودن خبرگزاری ایسنا، نقش مهمی در اطلاع‌رسانی اخبار صحیح، مفید و امیدبخش داشته و اخبار آن همواره قابل استناد برای همه مردم و مسئولان است.

فغفوری خاطرنشان کرد: بهتر است سعی جهاددانشگاهی فعالیت در راستای ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی و تولیدات خرد خانگی و نیز آموزش‌های آن باشد. این نهاد انقلابی می‌تواند متصل‌کننده صنعت و دانشگاه بوده و با پرورش استعدادها، به نیازمندی‌های جامعه در این عرصه پاسخ دهد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا