فراخوان فیلم – عکس و ‌اسناد سمپوزیوم ملی یکصدسال گردشگری ایران اعلام شد

در این فراخوان آمده است:

سمپوزیوم یکصد سال گردشگری ایران بادعوت از اندیشمندان، استادان، متخصصان و صاحب نظران و انجام مطالعات، گردآوری مستندات، تدوین یادداشت های علمی وتاریخی،بمنظور آمادگی هرچه بیشتر برای آغاز سده جدید خورشیدی، با هدف بازخوانی روند تاریخی و سیر تحولات و عوامل موثر در موفقیت ها و آسیب شناسی‌ سفروگردشگری در سده چهارده، سیاست ها، قوانین، برنامه ها، ساختار و اقدامات اجرایی بویژه در رویدادهای موثر سده اخیر، تحلیل وضعیت، ترسیم چشم اندازو پیشنهاد راهکارها و نقشه راه آینده در عرصه گردشگری و صنایع وابسته به ویژه سفر، حمل ونقل، هتلداری، پذیرایی ومهمان نوازی، سمپوزیوم با برگزاری نشستهای گفتمانی موضوعی، سخنرانی، ارایه مقاله، گرداوی وتولید فیلم مستند، انتشار کتاب و ویژه نامه های مرتبط برگزار میگردد.

سمپوزیوم یکصد سال گردشگری ایران با محورهای “ سفر و حمل و نقل”، “ اقامت و مهمان نوازی”، پذیرایی، غذا و نوشیدنی”، جاذبه ها و مقاصد گردشگری”و “ خدمات مسافرتی و گردشگری”  و در 23 کار گروه تخصصی در راستای اهداف تعیین شده گام برداشته و به صورت آنلاین و حضوری در 27 و 28 مهرماه سال جاری برگزار می شود.

در این سمپوزیوم علاوه بر برگزاری نشست های علمی و گفتمانی، نمایشگاه و جشنواره های موضوعی نظیر ‌ فیلم و عکس و اسناد برحسب ضرورت و بر اساس چارچوب پیش بینی شده برپا می شود.  با هدف فرهنگ‌سازی در حوزه گردشگری وبا تاکید بر ایفای نقش مسئولانه شهروندان و هنرمندان در قبال یکصدسال فعالیت های گردشگری در ایران و مشارکت افراد و سازمان های مردم نهاد و  جلب مشارکت مردم و هنرمندان و توجه ویژه به بازخوانی روند تاریخی و‌سیر تحولات و‌ عوامل موثر در موفقیت و آسیب شناسی گردشگری ایران این سمپوزیوم برگزار و از عموم‌علاقه مندان و‌فرهیختگان جهت مشارکت در این راه دعوت بعمل می آید.

برگزار کنندگان این رویداد معتقدند مروری بر اولین های گردشگری ایران در طی سده اخیر نشان خواهد داد چه افراد، سازمانها و نهادهایی بمنظور معرفی و‌ترویج این سرزمین گامهای مهمی برداشته و نقاط موفقیت و برجسته تاریخ یکصد سال اخیر گردشگری کشور به منصه ظهور گذاشته خواهد شد.

با توجه به این که این فراخوان جنبه عام داشته و مسابقه ای نمی باشد لذا جهت ارج نهادن به همت علاقه مندانی که آثار خود را شامل عکس های قدیمی و جدید ، فیلم و سند در اختیار این سمپوزیوم قرار خواهند داد به تناسب جوایز و لوح تقدیر از سوی سمپوزیوم اهدا و آثار دریافتی نیز پس از استفاده در نمایشگاه و‌ثبت آن در انتشارات (به نام صاحب اثر) برحسب درخواست به صاحب اثر مسترد و یا در صورت توافق در یکی از موزه ها ، مرکز اسنادو گالری های کشور نگهداری خواهد گردید.

شـرایط ارسال اثر در بخش فیلم:

• فیلم‌های ارسالی می‌توانند در قالب مستند، داستانی، تجربی و پویانمایی باشند.
• آثاری که با استفاده از فیلم‌های آرشیوی موجود در فضای مجازی ساخته شده باشند، با ذکر منبع و اجازه از منابع اصلی قابل استفاده خواهد بود
• کارگردان اثر (ارسال کننده)، صاحب و تهیه کننده اثر خواهد بود.
• فیلم‌های ارسالی، می‌توانند تدوین شده باشند
• فیلم‌های متقاضی حضور در سمپوزیوم تا حجم 50 مگابایت، از طریق سایت دریافت می شود و قابل بارگذاری است.
• فیلم‌های متقاضی حضور در سمپوزیوم با حجم بالاتر از 50 مگابایت،
می‌بایست پس از ثبت‌نام در سایت سمپوزیوم و دریافت شناسه اثر، بر روی حامل DVD به دبیرخانه ارسال و تحویل شود.

ارسال اثر در بخش عکس و اسناد :

• عکس‌ها می‌توانند قدیمی جدید، رنگی یا سیاه و سفید بوده و ‌در هر نقطه‌ای ثبت و خلق شده‌باشند.
• عکس های تولیدی برای شرکت در این بخش می توانند به وسیله دوربین‌های حرفه‌ای یا نیمه حرفه‌ای و یا تلفن همراه خلق شود.
• عکاس (چنانچه عکس جدید باشد)باید فایل خام (raw) آثار تولیدی و ارسالی را نزد خود محفوظ داشته‌باشد.
• تمامی عکس‌ها و اسنادی که صرفاً ارشیوی و متعلق به قدیم می باشد میبایست به دقت اسکن شده و یا باهماهنگی دبیرخانه بصورت امانی در اختیار سمپوزیوم قرار گیرد.
• ارسال عکس و سند در مرحله نخست از طریق سایت سمپوزیوم الزامی است و شرکت کننده می بایست شناسه ثبت اثر را دریافت کند
• عکس‌ها و اسناد می توانند با نرم افزارهای تلفن همراه تا جایی ویرایش شوند که سندیت اثر مخدوش نشود.
• عکس‌ها و اسناد ارسالی باید دارای حجم حداکثر 4 مگابایت و فورمت JPEG باشند.
• عکس‌ها و‌اسناد ارسالی می تواننددارای لوگو، نوشته و تاریخ باشند
• شرکت در این فراخوان شامل محدودیت سنی نمی شود.
• برگزارکننده مجاز است آثار منتخب را در امور نمایشگاهی، انتشاراتی، اطلاع‌رسانی و تبلیغاتی (تبلیغات محیطی، رسانه ای و فضای مجازی) خود در زمان برگزاری سمپوزیوم و پس از آن نیز استفاده کند.
• آثار (فیلم و عکس و سند) راه‌یافته و برگزیده، در طول مدت برگزاری سمپوزیوم و در فضاهای در اختیار آن، به نمایش عمومی در خواهند آمد.
• شرکت‌کننده در سمپوزیوم به عنوان صاحب و مالک اثر شناخته می‌شود و مسئولیت هرگونه دعوی در باب مالکیت اثر از عهده سمپوزیوم خارج است.
• پس از داوری و انتخاب آثار و در صورت پذیرش اثر، سایز بزرگ و اصلی عکس و‌ سند جهت ارائه در نـمایشگاه از ارسال کننده درخواست می‌شود.
• برگزار‌کننده حق استفاده از آثار ارسالی را برای مصارف کاملاً فرهنگی خواهد‌داشت و چنانچه منفعت مالی از این راه حاصل شود، طبق یک قرارداد رسمی حق‌الزحمه صاحب اثر به وی پرداخت خواهد‌شد.

–  مهلت ارسال آثار: از 15تیر تا 15 شهریور 1400
– انتخاب و داوری:   هفته دوم شهریور1400
– برگزاری سمپوزیوم و نمایش آثار: نیمه دوم مهرماه

آدرس: تهران، حبیب الهی، بلوار دکتر تیموری، پایین تر از
میدان حسن حسینی ، پلاک ده واحد سه
تلفن: 02166054132
tourismsymposium.ir

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا