ساخت کفپوش و دیوارپوش‌های ضد ویروس برای نخستین بار در دنیا

احمد زاده مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران ، با اشاره به کفپوش و دیوارپوش‌های ضدر ویروس اظهار کرد: کفپوش و دیوارپوش‌های ضد ویروس از جنس pvc تهیه شده و دارای خاصیت آنتی باکتریال، آنتی استاتیک، ضد سایش، خودتمیزشونده و آنتی ویروس هستند.

او افزود: کفپوش و دیوارپوش‌های ضد ویروس در مراکز اداری، تجاری، مسکونی، ورزشی، مذهبی، بیمارستان ها، هتل ها، رستوران ها، فرودگاه ها، سالن‌های آرایشی و بهداشتی، مدارس، مراکز همگانی کاربرد دارند و می‌توانند از انتقال ویروس و باکتری و قارچ‌ها جلوگیری کنند.

احمد زاده تصریح کرد: این محصول می تواند از انتشار ویروس کرونا در اتاق های عمل که در آن ها از دیوارپوش های استیل و یا کاشی استفاده می شود جلوگیری کند.

او بیان کرد: کفپوش و دیوارپوش‌های آنتی باکتریال آنتی استاتیک و آنتی ویروس به صورت چشمگیر قابلیت کنترل عفونت را در بیمارستان‌ها و مراکز عمومی دارند. کفپوش‌های ضد ویروس با دونوع pvc به صورت درجه یک در ایران و درجه دو در هند تولید می شوند.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان اظهار کرد: سالیانه بالای ده میلیون متر مکعب از کفپوش‌های ضد ویروس استفاده می‌شود که این محصول به کشور‌های آفریقایی، اروپایی و حتی کشور‌های آمریکایی هم صادر می‌شود و علاوه بر اینکه چین مواد اولیه ساخت این کفپوش را ندارد، ایران نیز می‌تواند این محصول را به چین نیز صادر کند.

او با اشاره به ارز آوری کفپوش و دیوارپوش‌های ضد ویروس گفت: با حمایت‌های همه جانبه، می توان از کفپوش و دیوارپوش‌های ضد ویروس در کشور  انتظار ارز آوری ۲ تا ۳/۵ میلیون دلار ارز آوری را داشت. برای تولید ماشین آلات این محصول با چند کشور آلمان، چین و فرانسه همکاری داشته ایم.

احمد زاده بیان کرد: ۲ تا ۳ کشور کفپوش و دیوارپوش‌های ضد ویروس را تولید می‌کنند که ایران در این میان رتبه نخست را دارد و توانسته به تکنولوژی بسیار بالایی در تولید این محصول دست پیدا کرده و جنس pvc را به رول و به عرض ۲ متر تبدیل کند.

گفتنی است که به جز ایران کشور‌هایی مانند: چین، فرانسه و کره در حال ساخت این محصول هستند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا