وضعیت خوبی در باب مقالات درباره انقلاب صنعتی چهارم داریم

به گزارش سیناپرس؛ بابک مختاری، دبیر علمی «نخستین کنفرانس ملی انجمن علمی پارک‌ های علم و فناوری و مراکز رشد ایران» در این مراسم که در بستر مجازی برگزار می‌شود، گفت: درباره مقالات کنفرانس فردا جمع بندی آن انجام می شود و یک بحث آماری را هم ارائه می دهم. 
وی ادامه داد: اگر از پایگاه های علمی انقلاب صنعتی چهارم را مدنظر قرار دهیم، متوجه خواهیم شد که قسمت اعظم آن ها مربوط به مهندسی است و مقالاتی موجود است که درحیطه مهندسی برق صنایع و غیره است.

مختاری گفت: نخستین مقاله ای که در حوزه انقلاب صنعتی چهارم منتشر شده در سال 2011 بوده است که به ترتیب در سال 2019 بیشترین مقالات را داشته ایم و در سال 2020 تعداد مقالات کمتر شده است که این امر به شیوع کرونا و قرنطینه بر می گردد. دلیل دیگر هم مربوط به موضوع انقلاب صنعتی چهارم می شود که فعلا موضوع نو و جدیدی است. نخستین کشوری که بیشترین مقاله را در این زمینه دارد آلمان است و بعد چین بیشترین میزان انتشار مقاله را به خود اختصاص داده است.

مختاری با اشاره به وضعیت ایران از مقالات نوشته شده در باره انقلاب صنعتی چهارم گفت: با توجه به بزاعتی که وجود دارد وضعیت خوبی داریم.  مقالات خوبی نوشته شده است با توجه به جستجویی که در سایت های بین المللی و معتبر انجام دادیم سیزده مقاله به آدرس ایران ثبت شده که عمده آن در سال 2020 بوده است. اما باید یادآور شویم که هنوز حوزه دانشگاهی ما وارد این مباحث نشده است.

وی افزود: در سایت های فارسی هم جستجو کردیم تقریبا به همین میزان مقاله می رسیم پیش بینی می شود در آینده نگاه جدی تری به این موضوع خواهد شد.

گزارش:مهتاب دمیرچی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا