تزریق ۲۷ هزار و ۹۰۰ واکسن کرونا در بیمارستان‌های دولتی

دکتر علیرضا دلاوری در نشست رییس و روسای بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص وضعیت واکسیناسیون و همکاری روسای بیمارستان ها برای کمک به واکسیناسیون اظهار داشت: تا ابتدای خرداد ماه جاری به طور کلی ۲۲۴ هزار واکسن تحویل دانشگاه شده بود. میزان توزیع واکسن حدود ۲۰۵ هزار و تزریق ۱۷۰ هزار است که روز به روز این عدد افزایش پیدا می کند.

وی به واگذاری واکسیناسیون بهشت زهرا، پاکبانان، سالمندان، بیماران خاص و اورژانس به دانشگاه علوم پزشکی تهران اشاره و تصریح کرد: همچنین دانشگاه علوم پزشکی تهران با پوشش ۹۹.۴ درصدی اماکن اعلام شده از سوی بهزیستی، توانست دانشگاهی برتر در این زمینه باشد.

دلاوری تاکید کرد: با توجه به واکسیناسیون اینترن ها، نظام پزشکی و نظام پرستاری در سطح کشور، دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز، در سطح اسلامشهر، شهر ری و جنوب تهران، ۲۲ مرکز تجمیعی راه اندازی کرد که از این طریق در مجموع در فاز ۲ حدود ۱۰۳ هزار نفر واکسینه شدند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران اضافه کرد: به عبارت دیگر تاکنون ۵.۲ درصد گروه هدف واکسن دریافت کردند.

میزان مرگ و میر در پیک چهارم کمتر بوده است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در این نشست با اشاره به شرایط بیمارستان های دانشگاه در پیک های مختلف گفت: مراجعه کلی بیماران کووید 19 در بخش سرپایی و بستری به بیمارستان های دانشگاه حدود ۳۰۵ هزار بیمار بود که ۱۹ درصد از آنها به طور کلی بستری شده اند.

دکتر فرشاد علامه اظهار داشت: مرگ و میر در پیک چهارم قدری کاهش داشته است و به نسبت پیک های مختلف، از آنجا که در حال افول پیک چهارم هستیم، به نظر می رسد میزان مرگ و میر در پیک چهارم کمتر بوده است.

معاون درمان دانشگاه با اشاره به سیر نزولی مراجعه بیماران در پیک چهارم خاطرنشان کرد: در پیک چهارم رکورد بستری بیماران شکسته شد. به نحوی که این عدد در سوم اردیبهشت ماه به هزار و ۶۷۳ بیمار رسید اما اکنون هزار و ۲۱ بیمار کرونایی در بخش های مختلف بیمارستانی دانشگاه بستری هستند.

وی افزود: از ابتدای همه گیری کرونا تاکنون ۱۳ درصد کل بستری ها در بیمارستان های دانشگاهی به بیماران کووید اختصاص داشته است.

کرونا تجربه خوبی برای بیمارستان‌ها به همراه داشت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز با اشاره به عملکرد رضایت بخش ۱۵ ماهه بیمارستان ها در شرایط پاندمی کووید اظهار داشت: در حال حرکت در مسیر درستی هستیم و امیدوارم که بتوانیم به زودی با قول هایی که برای واکسن داخلی و همچنین واردات واکسن داده شده است، مرگ و میر را در کشور کاهش دهیم.

دکتر عباسعلی کریمی صبوری روسای بیمارستان ها در دوران پاندمی را قدر دانست و افزود: تمام بیمارستان ها خصوصا آنها که درگیر پاندمی بودند، بسیار خوب عمل کردند. اکنون تجربه گرانبهایی برای همه بیمارستان ها حاصل شده که امیدوارم توشه خوبی برای مدیریت آنها در آینده باشد.

رئیس دانشگاه افزود: این از افتخارات دانشگاه است که بیمارستان ها در فشار خیلی شدید و در بدترین شرایط، هیچگاه دست رد به سینه هیچ بیماری نزدند و آمارهای دانشگاه همواره نشان دهنده خدمات در این حوزه است.

وی بیان کرد: بیمارستان ها فقط حوزه درمان نبوده و نیست. بسیاری از آموزش ها نیز در بیمارستان ها انجام می شود که نتایج آن را اکنون می بینید.

منبع:ایرنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا