یائسگی زودرس، زنان را مستعد بیماری قلبی عروقی می‌کند

به گزارش سیناپرس،طبق تحقیقات جدید ارائه شده در کنفرانسی متعلق به انجمن قلب آمریکا، زنانی که در سن 40 سالگی یائسگی را تجربه می‌کنند، 40 درصد بیش از سایر زنان در معرض خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب هستند.

بیماری عروق کرونر قلب نوعی بیماری شایع قلبی است که در آن عروق اطراف قلب با گذشت زمان و به دلیل تجمع پلاک مسدود می‌شوند. این بیماری در صورت عدم تشخیص درست و به موقع، می‌تواند موجبات درد قفسه سینه، حمله و حتی ایست قلبی را به همراه داشته باشد.

برای انجام این مطالعه، محققان داده‌های شش گروه مطالعاتی را از سراسر کشور آمریکا جمع آوری کردند. این داده‌ها مربوط به بیش از 10 هزار زن سیاه پوست و سفید پوست در سنین 55 تا 69 سال بود و از سال 1964 تا 2017 جمع آوری شده بود.

به طور کلی، میانگین سن یائسگی طبیعی 50 سالگی است. در این مطالعه، یائسگی در سنین 40 و قبل از آن، به عنوان یائسگی زودرس تعریف شد. این اتفاق به دلیل تغییرات هورمونی در بدن زودتر از حد و زمان طبیعی رخ می‌دهد.به گزارش سیناپرس، بررسی‌های انجام شده محققان روی این داده‌های بلندمدت، نشان می‌دهد که یائسگی زودرس با افزایش خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب همراه است و زنان برای کاهش این خطر، بایستی پزشکان را زودتر در جریان قرار دهند.

به گفته این محققان، «اگر خانمی قبل از 40 سالگی یائسگی را تجربه کرد، باید به پزشک خود اطلاع دهد تا بتواند در بهینه سازی سلامت قلب و عروق وی از طریق مواردی چون مدیریت وزن و فشار خون در طول سال‌های میانی زندگی خود، موفق عمل نماید. چرا که میان سالی، دوره‌ای از زندگی است که نیاز زیادی به مراقبت‌های پیشگیرانه قلب و عروق دارد».

این یافته‌های علمی که توسط محققان دانشگاه Northwestern شیکاگو در آمریکا به دست آمده‌اند، می‌توانند نقش قابل توجهی در پیشگیری به موقع از بیماری‌های قلبی عروقی در زنان با یائسگی زودرس داشته باشند.
 

نویسنده: محمدرضا دلفیه

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا