شرکت دانشجویان ۵۱ کشور دنیا در جشنواره بین‌المللی حرکت

غلامرضا غفاری روز دوشنبه در آیین اختتامیه جشنواره بین المللی حرکت که امروز در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد،‌ افزود: انجمن های علمی با توجه به قدمتی که از آن برخوردار هستند به بلوغ رسیده اند و جایگاه بسیار مناسبی دارند. همچنین از سال ۹۲ تاکنون شاهد رشد ۳۰ درصدی انجمن های علمی بوده ایم.

وی درباره اتحادیه های دانشجویی انجمن های علمی، تاکید کرد: اتحادیه های دانشجویی انجمن های علمی از عدد چهار در سال ۹۲ به ۴۰ اتحادیه افزایش پیدا کرده اند و به طور کلی، امروز رشته ای را نداریم که انجمن علمی نداشته باشد.

معاون فرهنگی وزیر علوم با بیان اینکه دانشگاه های کشور ۹ هزار و ۷۰۰ انجمن علمی دارند، گفت: تلاشی که از سال گذشته برای پربارتر کردن انجمن های علمی شروع شده است،‌ به عنوان یک سیاست برای تشکیل انجمن های بین رشته ای دنبال می شود. افزون بر این، انجمن های علمی با مراکز رشد و پارک های علم و فناوری ارتباط ویژه ای یافتند. انجمن ها با توجه به ظرفیت های در اختیار و ارتباط با هم نسلی های قبلی خود دارند، به خوبی با مجموعه های مرتبط با رشته ها ارتباط برقرار می کنند.

غفاری با بیان اینکه امروز شاهد فعالیت اتحادیه ها و مجموعه انجمن های علمی هستیم، خاطرنشان کرد: امسال ۲ جشنواره حرکت برگزار شد. یک جشنواره در مرداد ماه به میزبانی دانشگاه الزهرا و جشنواره دوم امروز ۲۵ اسفندماه برگزار شد.

وی افزود: تقدیر از فعالان این جشنواره به دانشجویانی تعلق می گیرد که با کنشگری در انجمن های علمی،‌ ایفای نقش کردند و اتحادیه های علمی برای رونق گرفتن این جشنواره به کمک دانشگاه ها آمدند.

جشنواره بین المللی حرکت رویدادی برای رقابت، عرضه و نمایش دستاوردهای برتر علمی دانشجویان است. این جشنواره، به صورت سالانه و با سیاست گذاری و برنامه ریزی اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم همچنین با همکاری دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی کشور و حمایت و مشارکت نهادهای مختلف دولتی و غیردولتی برگزار می شود.

منبع:ایرنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا