جشنواره مجازی عمکردهای نوآورانه عاملی برای ارتقاء، کارایی و اثربخشی

 دکتر ماشاالله ترابی با اشاره به گزارش از وضعیت جشنواره مجازی عملکردهای نوآورانه دانشگاه؛ اظهار کرد: این جشنواره در سال گذشته در شورای دانشگاه مطرح و بعد در هیات رئیسه مورد بررسی و به تصویب نهایی قرار گرفت و در سال جاری نیز اجرایی شد.

 حرکت نوآوری در راستای فرآیند برنامه ریزی شده

وی به معرفی برنامه اجرایی جشنواره مجازی عملکردهای نوآورانه در سال 94 پرداخت و گفت: موضوع سه ماه اول، ارتقاء رضایت شغلی با محوریت «روش های جدید ارزشیابی»، موضوع سه ماهه دوم، خلق منابع جدید با محوریت «ایجاد جریان ارزش افزوده» و موضوع سه ماهه سوم، ارتقاء جایگاه دانشگاه در سطح ملی و بین المللی با محوریت «هویت ملی و حمیت دانشگاهی» است که فصل اول این جشنواره به اتمام رسیده است.

ترابی هدف اصلی از اجرای جشنواره را درک مشکلات موجود و انتخاب افراد و رفتارهای صحیح برای یافتن بهترین راه حل و ایجاد یک چارچوب بومی نوآوری و مبتنی بر استانداردهای روز دنیا برای ارتقای مؤثر، کارایی بالا و اثربخشی در واحدهای مختلف دانشگاه عنوان کرد.

دبیر ستاد نوآوری دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه این جشنواره به صورت سه ماه یک بار و در فضای مجازی سامانه نوآوری دانشگاه برگزار می شود افزود: در نیمه دوم ماه چهارم عملکردهای نوآورانه ای که با شاخص های اعلام شده بیشترین تطبیق را داشته باشد معرفی می شود و در پایان هرسال از بین عملکردهای معرفی شده به عملکردهای نوآورانه برگزیده براساس رای کاربران در فضای مجازی و داوری شورای دانشگاه، جوایزی اهداء می شود.

ترابی با اشاره به جوایز جشنواره مجازی عملکردهای نوآورانه؛ خاطرنشان کرد: جایزه طرح اول 500 میلیون ریال، جایزه طرح دوم 250 میلیون ریال و جایزه طرح سوم 150 میلیون ریال است.

وی با بیان این که طرح ها فقط در قالب تیم پذیرش می شوند؛ تصریح کرد: هیچ طرح فردی در سامانه مورد ارزیابی قرار نمی گیرد بلکه حتماً باید گروهی باهم فعالیت و کار کرده باشند تا عملکردی را شاهد باشیم.

 جشنواره عملکردهای نوآورانه، عامل تکمیل کردن فرآیند یادگیری و کارآفرینی

وی جشنواره عملکردهای نوآورانه را عامل تکمیل کردن فرآیند یادگیری و کارآفرینی دانست و افزود: ایده ای تبدیل به عمل می شود که در وهله اول در حد خود منصر به فرد باشد و خدمات جدید بیافریند و بتواند خدمات جدید در سطح ملی و بین المللی ارائه دهد.

ترابی با اشاره به گزارش موضوع سه ماه اول، ارتقاء رضایت شغلی با محوریت «روش های جدید ارزشیابی»، یادآور شد: در فاز اول این جشنواره حدود 30 طرح توسط همکاران در دانشگاه ثبت شده است.وی اظهار امیدواری کرد که این جشنواره بتواند بسیج کاملی از تمام استعداد و توانمندی های موجود در دانشگاه بوجود آورد و در ضمن بتوانیم اتاق فکری را به وسعت خانواده بزرگ دانشگاه علوم پزشکی تهران در این قالب ایجاد کنیم.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در باره جشنواره مجازی عملکردهای نوآورانه Virtual lnnovative Performance Festival می توانند به آدرس اینترنتی http://innosem.tums.ac.ir مراجعه کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا