فرد 55 ساله نخستین مبتلای کرونای انگلیسی در همدان

دکتر محمد طاهری در گفتگو با خبرگزاری سیناپرس همدان با بیان اینکه نمونه این فرد 55 ساله مثبت شده است، اظهار کرد: نمونه های مشکوک به تهران ارسال می شود که در حال حاضر نتیجه آزمایش یک نفر از استان همدان مثبت شده است.

وی با اشاره به وضعیت عمومی این فرد مبتلا اظهار کرد: وضعیت وی خوب ارزیابی شده، اما با توجه به حساسیت های موجود در مورد کرونای انگلیسی وی در بیمارستان تحت کنترل است.

دکتر طاهری با بیان اینکه مجموعه علوم پزشکی در مورد کرونای انگلیسی سریع وارد عمل می شوند، خاطرنشان کرد: خانواده این فرد در حال حاضر در قرنطینه خانگی به سر می برند و تیم مراقبتی علوم پزشکی در حال پایش اعضای این خانواده هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان به مدت زمان بررسی نمونه های مشکوک به کرونای انگلیسی اشاره و اضافه کرد: با توجه به اینکه سایر استانها نسبت به کرونای انگلیسی حساسیت نشان می دهند، حجم نمونه های ارسال به تهران افزایش یافته و 72 ساعت بررسی و اعلام نتیجه نمونه ها زمان می برد.
وی به دوره نهفتگی کرونای انگلیسی اشاره و تاکید کرد: دوره کمون ویروس کرونای انگلیسی سه روز بوده و در فرد تمامی علائم باهم شروع می شود.
دکتر طاهری با بیان اینکه در روزهای پایانی سال به سر می بریم، تصریح کرد: در این ایام مردم در مراکز خرید  حضور بیشتری دارند بنابراین نگران افزایش سریع آمار کرونا در استان هستیم که ممکن است به صورت برق آسا در استان شاهد افزایش تعداد مبتلایان باشیم.

وی در ادامه به خبرنگار سیناپرس همدان گفت: برخی استانها  از هم اکنون عدم پذیرش مسافر را در ایام نوروز اعلام کردند که به این ترتیب استان همدان کاندیدای خوبی برای پذیرش مسافر می شود و این موضوع موجب نگرانی مجموعه علوم پزشکی شده است.

طاهری با بیان اینکه هم وطنان باید سفرهای تفریحی را حذف کنند، تاکید کرد: تا پایان پاندمی کرونا تمامی مردم باید کمک کنند و سفرهای تفریحی را به وقت دیگری موکول کنند.
سخنگوی علوم پزشکی با بیان اینکه مجموعه علوم پزشکی برای عدم پذیرش مسافر در همدان تنها می تواند  اظهار نظر کند، گفت: دستور عدم پذیرش مسافر در استان همدان بر عهده استاندار است، که امیدواریم برای کنترل بیماری در ایام نوروز تدابیر مناسب اندیشیده است.

گزارش:زهرا فرامرزدوست

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا