پارک فناوری پردیس در دوران کرونا نقش‌آفرین بود

 مهدی صفارنیا روز دوشنبه در نشست خبری با موضوع ثبت نام در دهمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری inotex۲۰۲۱ به صورت مجازی افزود: پارک فناوری پردیس توانست اولین پایه گذار شتاب دهنده در ایران باشد و در پردازش ایده‌های جدید نقش پررنگی داشته باشد. همچنین درحال حاضر ۶ هزار نفر در سایت اصلی این پارک مشغول فعالیت هستند و تردد دارند.

وی ادامه داد: ظرفیت جغرافیایی این پارک در یک سال گذشته ۲ برابر شده و امید است ظرفیت پارک فناوری پردیس از نظر کارآمدی نیز گسترش یابد.

رییس پارک فناوری پردیس گفت: در ۱۰ سال گذشته اکوسیستم نوآوری در  کشور شکل گرفته و به بلوغ مناسبی در سطح ملی رسیده است.

صفارنیا تصریح کرد: در حال حاضر کشور ایران دارای یکی از بالغ‌ترین اکوسیستم‌ها در سطح منطقه است که عناصر آن شبیه یک پازل به مرور شکل‌ گرفته‌اند و وضعیت مناسبی را در سطح جهان شکل می‌دهند.

وی با بیان اینکه ایران یکی از پیشرفته‌ترین اکوسیستم های فناوری را با نیروی انسانی کارآمد در سطح منطقه دارد، خاطرنشان کرد: در ۱۰ سال گذشته شتاب‌دهنده نوآوری، فضای نوآوری و مجموعه سرمایه‌گذاران در این حوزه وجود نداشت، اما در حال حاضر افراد بسیاری در کشور در این حوزه فعال و نقش آفرین هستند که بخش مهمی از پیشرفت کشور مدیون همین عناصر است.

صفارنیا ادامه داد: یکی از دغدغه‌های مهم تا کنون این بوده است که بازیگران عرصه فناوری در قالب یک شبکه بزرگ در کنار هم فعالیت کنند که در حال حاضر به واسطه نمایشگاه‌های اینوتکس این امر برای عناصر فناوری مهیا شد تا دور هم جمع شوند.

وی خاطرنشان کرد: نهمین رویداد اینوتکس با توجه به شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار شد و امکان همکاری در سطح ملی و بین‌المللی نیز بوجود آمد.

رییس پارک فناوری پردیس یادآورشد: امید است در دوره بعد نمایشگاه اینوتکس این شبکه فناوری تقویت شود و فضای جدیدی از ارتباطات در سطح ملی با همکاری و هم فکری گسترش یابد.

صفارنیا افزود: مخاطبان برای برگزاری این رویداد می‌توانند ایده‌های خود را منتقل کنند تا اتفاقات خوبی در سالگرد اینوتکس رخ دهد.

نمایشگاه اینوتکس، یک رویداد در اکوسیستم نوآوری و فناوری است که هرساله توسط پارک فناوری پردیس، و با حضور کارآفرینان و صاحب‌نظران مطرح حوزه علم و فناوری برگزار می‌شود. اینوتکس ۲۰۲۰ به صورت مجازی میزبان بیش از ۴۰۰ شرکت و استارتاپ و بیش از ۲۰ هزار بازدیدکننده آنلاین بود، اینوتکس ۲۰۲۱ این بار به صورت ترکیبی از بخش های حضوری و مجازی در فضایی باز واقع در ناحیه نوآوری پردیس برگزار خواهد شد.

منبع:ایرنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا