هم رسانی خلاق، گامی موثر در تجاری سازی استارتاپ ها

همزمان با برگزاری نخستین نمایشگاه فناوری و صنایع فرهنگی، اولین رویداد «هم رسانی خلاق؛ جذب سرمایه برای شرکت های فناور و صنایع خلاق» به صورت حضوری و مجازی در پارک ملی علوم و فناوری نرم صنایع فرهنگی برگزار شد.

در این رویداد هرکدام از مدیران استارت آپ ها و فعالیت های حاضر در پارک ملی علوم و فناوری نرم و صنایع فرهنگی در خصوص کسب و کار خود، میزان سرمایه مورد نیز، در آمد حاصل از آن، اعضای تیم و برنامه کسب و‌ کار گروه توضیحاتی ارائه کردند.

از گردشگری مجازی تا حساب داری اینترنتی

در ابتدای این رویداد نوید نیک نیا، رئیس هیات مدیره شرکت آزیموت نگار به معرفی محصولات شرکت خود پرداخت و اشاره کرد که درصورت حمایت قصد دارند پارک گردشگری مجازی را در جزیره کیش راه اندازی کرده و آن را در سایر شهرهای این تهران و شیراز و کشورهای جهان اشاعه دهند.

امیرحسین آقا محمدی مدیرعامل شرکت هوشمندسازان هاناتک نیز از دیگر میهمانان در این برنامه بود و در خصوص «سامانه هوشمند احراز هویت بیماران حاد تنفسی» که از دستاوردهای این شرکت است توضیحاتی ارائه کرد و‌ گفت: این سامانه محصولی بر اساس آخرین تکنولوژی روز دنیا، هوش مصنوعی، پردازش تصویر و الکترونیک تولید شده است که می تواند به راحتی افراد بیمار را شناسایی کرد و به افراد یا سازمان های مختلف اطلاع دهد.

 علی شمالی مدیر پروژه سامانه تفکیک هوشمند آب و انرژی (ساتها) نیز در ادامه این رویداد عنوان کرد: این سیستم وظیفه محاسبه میزان مصرف آب و انرژی در واحدهایی با ورودی مشترک با استفاده از تکنولوژی  lot را برعهده دارد؛ همچنین یکی از موارد قابل پیشبینی این سامانه پیشبینی نشتی آب در واحد های مختلف و اطلاع رسانی آن به صاحبان واحد هاست.

زینب السادات تقی زاده مدیرعامل ایده پردازان در خصوص ایده جواهر کتاب بیان کرد: جای هنر ایران در جهان خالی است و ما در ایران سنگ ها و مواد اولیه مورد نیاز، همچنین تکنولوژی استخراج و هنرمندان خلاق را داریم و چه بسا بهتر است از آن ها بهره ببریم. از این رو ما به این سمت روی آوردیم. قالب محصولات ما تک نسخه و سفارشی است و همچنین ما فروش کتاب و جواهر به صورت مستقیم نیز داریم.
 
همچنین شریف رضوی مدیر پروژه مرکز نوآوری مد و لباس (مدارا) درباره فعالیت های این مرکز گفت: صنعت مد بخشی از زنجیره تولید پوشاک است و در کشور ما صنعت مد همانند آنچه در جهان است وجود ندارد. به واقع صنعت مد باعث تقاضا و ایجاد نیاز در انسان می شود. مرکز نوآوری برای اولین بار زیرساخت صنعت مد در کشور را فراهم می کند و اکنون این مرکز فعالیت خود را آغاز کرده است؛ اما قصد اصلی ما فعال شدن حداکثر ظرفیت این حوزه در جامعه است.

اسفندیار ایمان زاده از شرکت تندیس و پیکره شهریار درباره ایده آرایه های معماری ایران (آمای) اظهار کرد: در محصولات آمای مفاهیم معنوی و نمادهای بومی فرهنگی و ایرانی و اسلامی در قالب نقش های تزیینی است که می تواند برای انبوه سازان و معماران ساختمانی مناسب باشد؛ البته اکنون ما بیشتر به دنبال ایجاد زنجیره فروش هستیم.

سید رضا سیادتی از افراد گروه شرکت کوکو طلا نیز در خصوص این استارت آپ گروه خود بیان کرد: کوکو طلا اولین پلتفرم فروش طلا در فضای مجازی است که به صورت قانونی فعالیت می‌کند. ما ویترینی از ۵۰۰ تن از طلا فروشان سراسر کشور را در این مجموعه ارائه می دهیم و شبکه امن برای جا به جایی پول و همچنین اطلاعات مشتریان و طلا فروشان فراهم کرده ایم. ضمن این که ما برای فعالیت خود مدل مشارکتی با سرمایه گذار را در نظر گرفتیم‌.

سید حسین حسینی جلالی مدیر اجرایی شرکت کودکان ثروت ساز پیشرو در خصوص استارت آپ حسابداری اینترنتی (اکانت لند) که از محصولات این شرکت است، گفت: این استارت آپ برای اولین بار در ایران اقدام به ارسال و دریافت اطلاعات مالی شرکت ها، تولیدها و فروشگاه ها کرده و با استفاده از این متد به حسابداری و حسابرسی  اینترنتی و‌ مکانیزه می پردازد.
 
گفتنی است آرت بال و یونی بووک نیز از دیگر گروه های حاضر در این رویداد بودند که به معرفی محصولات و کسب و کارهای خود پرداختند.

تسهیل در انجام مبادله
مهندس صالح خالقی دبیر فن بازار ملی ایران نیز در ادامه این رویداد عنوان کرد: این مرکز بستری است که هم رسانی و‌ عرضه و تقاضا را راحت کرده و تسهیل می کند. به واقع فن بازار ملی ایران انجام مبادله در هر اکوسیستمی که بناست در آن مبادله ای صورت گیرد را راحت تر می‌کند.

وی افزود: این مرکز برنامه های متعددی را به صورت رویدادی، فرآیندی و استارت آپی انجام‌ می دهد که از جمله آن می توان به ایجاد شبکه ای از فن بازاران منطقه ای و تخصصی، کارگزاران تجارت فناوری و مجموعه های خصوصی چابک و…  اشاره کرد.

صالح خالقی در پایان گفت: هیچکدام از کسب و کارهای جدید با اولین مواجهه با سرمایه گذار به سرمایه دست پیدا نکردند؛ پس از هر بار شکست محصول خود را بهبود بخشیدند تا در نهایت به سرمایه گذار مورد نیاز دست پیدا کرده و به رشد و باروری رسیدند.

در پایان رویداد «هم رسانی خلاق» ابراهیم نبیونی معاون فناوری پارک ملی علوم  و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی با اشاره به این که برگزاری این وبینارها می تواند به معرفی کسب و کارها و سرمایه گذاری کمک کند، اظهار کرد: این رویدا برای اولین بار برگزار شد و امیدواریم بتوانیم این فعالیت ها را ادامه دهیم. امیدواریم در این مسیر به عنوان مجموعه پارک کمک کنیم تا شرکت های نو پا به مراحل بالاتر رسیده و برای تجاری سازی و توسعه شرکت خود گام بردارند.

گزارش:فاطمه میرغیاثی

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا