نتایج آزمون مرحله دوم المپیادهای علمی دانش آموزی اعلام شد

حسن ساعی دهقان معاون دانش پژوهان جوان مرکز ملی استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان در گفتگو خبرنگار خبرگزاری سینا(علم و فرهنگ)،با اعلام این خبر گفت: 130 هزار دانش آموز پایه های اول، دوم و سوم دوره متوسطه دوم در آزمون مرحله اول المپیادهای علمی دانش آموزی از سراسر کشور ثبت نام کردند.

وی با اشاره به برگزاری آزمون مرحله اول المپیادهای علمی دانش آموزی در بهمن ماه سال 1393 گفت: از این تعداد، 9 هزار و 865 نفر موفق به ورود به آزمون مرحله دوم آزمون المپیادهای علمی دانش آموزی شدند.

ساعی دهقان با بیان اینکه آزمون مرحله دوم هم طی روزهای 12 تا 15 اردیبهشت ماه برگزار شد، ادامه داد: بر این اساس، 56 نفر در المپیاد ریاضی، 43 نفر در المپیاد فیزیک، 44 نفر در المپیاد نجوم و اختر فیزیک،45 نفر در المپیاد ادبی،42 نفر در المپیاد زیست شناسی و 48 نفر در المپیاد شیمی از آزمون مرحله دوم موفق به حضور در دوره تابستانی باشگاه دانش پژوهان جوان شدند.

وی افزود: البته 76 نفر در المپیاد کامپیوتر موفق به شرکت در آزمون عملی(مرحله سوم) المپیاد شده اند که حدود نیمی از شرکت کنندگان پس از قبولی در آزمون عملی می توانند در دوره تابستانی باشگاه شرکت کنند.

رئیس باشگاه دانش پژوهان جوان با بیان اینکه دوره تابستانی باشگاه روز دوشنبه 29 تیرماه سال جاری در محل دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی آغاز می شود، تصریح کرد: دوره تابستانی باشگاه دانش پژوهان جوان به مدت 8 هفته برگزار می شود که در پایان دوره با برگزاری آزمون و طبق مقررات شورای عالی انقلاب فرهنگی برندگان مدال های طلا، نقره و برنز کشوری مشخص می شود.

وی افزود: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در المپیاد ریاضی 12 نفر، المپیادهای شیمی، کامپیوتر و زیست شناسی هر کدام 8 نفر، المپیادهای فیزیک و نجوم و اخترفیزیک هر کدام 10 نفر و المپیاد ادبی برای دانش آموزان رشته علوم انسانی و معارف اسلامی 12 نفر می توانند مدال طلا کشوری را دریافت کنند.البته برای المپیاد ادبی برای شرکت کنندگان سایر رشته ها مشروط به اینکه نمرات آنها از نفر دوازدهم پایین تر نباشد تا 6 نفر دیگر هم می توانند مدال طلا کسب کنند.

به گزارش خبرگزاری سینا، علاقمندان می توانند برای دریافت نفرات برگزیده آزمون مرحله دوم المپيادهاي علمي سال تحصیلی 94-93 به سایت باشگاه دانش پژوهان جوان به ادرس http://ysc.ac.ir مراجعه کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا