اسکلت خارجی رباتیک برای حمل بارهای فوق سنگین

نمونه اولیه این اسکلت خارجی در سال 2004 توسط محققان شرکت رباتیک Cyberdyne طراحی شد؛ این پوشش رباتیک کاربردهای متنوعی در پزشکی، صنعت و مشاغل سخت کارگری دارد.

نسخه جدید این اسکلت خارجی رباتیک برای کارگران (HAL for Labor Support)، امکان جابه‌جایی بارهای سنگین را فراهم می‌کند.

اسکلت خارجی HAL از سیگنال‌های مغزی کاربر فرمان می‌گیرد؛ زمانی که فرد قصد حرکت دارد، سیگنال‌هایی از مغز به عضلات ارسال می‌شوند که بر سطح پوست حرکت می‌کنند. سیگنال‌های بیوالکتریک توسط اسکلت خارجی رباتیک دریافت شده و (این وسیله) با بدن شروع به حرکت می‌کند که به کاربر اجازه می‌دهد، بارهای سنگین را در عین کاهش فشار بر ناحیه کمر حمل کند.

وزن این اسکلت خارجی به همراه باتری حدود سه کیلوگرم است که برای کارگرانی با وزن 40 تا 80 کیلوگرم و قد 140 تا 180 سانتیمتر قابل استفاده است. باتری قابل شارژ این وسیله پس از 45 دقیقه شارژ، تا سه ساعت قابل استفاده است.

بزودی کارگران فرودگاه هاندا (Haneda) در توکیو از این اسکلت خارجی رباتیک 1100 دلاری برای حمل بار استفاده خواهند کرد. ربات‌های تمیزکننده برای نظافت سالن فرودگاه بدون دخالت انسان، از دیگر فناوری‌های رباتیکی است که در این فرودگاه مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

ژاپن قصد دارد از فناوری رباتیک برای توسعه فرودگاه‌های هوشمند استفاده کرده و درعین حال، فضای فرودگاه را به محلی جذاب برای مسافران تبدیل کند.

باتوجه به کاهش جمعیت نیروی کار و افزایش تعداد کارگران سالمند در ژاپن، انتظار می‌رود که نسل آینده نیروی کار این کشور را ربات‌ها تشکیل دهند.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا