اپلیکیشنی برای کمک به ناشنوایان

بر اساس گزارش آماری سازمان بهداشت جهانی ، نزدیک به 360 میلیون نفر در جهان از مشکلات شنوایی رنج می برند . در بهترین حالت ده درصد از این افراد به فن آوری ها و وسایل کمک شنوایی دسترسی دارند . البته باید اذعان داشت که  وضعیت فوق  در کشورهای فقیر وخیم تر است .

گروهی از دانشجویان مهندسی در کشور آرژانتین یک وسیله کمک شنوایی دیجیتالی ساخته اند که از طریق برنامه نرم افزاری تلفن همراه هوشمند به نام ” یوساوند ” (uSound) کار می کند .  سیستم یوساوند با دریافت صداهای اطراف و تنظیم فرکانس ، آن ها را وارد تلفن هوشمند می کند . کاربر می تواند با استفاده از سمعک و یا وسایل کمک شنوایی ، صداهای محیط را با وضوحی مشابه بشنود .

دکتر ویکتوریو استوک (Victorio Stok) متخصص گوش ؛ حلق و بینی  روی عملی بودن کاربرد این ابزار تاکید کرده و می گوید : ” اطمینان دارم کاربرد چنینی دستگاهی برای ناشنوایان  شیوه موثری است . ما آن را روی بیماران آزمایش کردیم . شنوایی بیمار با کمک این وسیله و بدون آن اندازه گیری شد . تغییراتی که در بیماران مشاهده شد ، بسیار قابل ملاحظه است .

قابل ذکر است که پس از سنجیدن میزان شنوایی کاربر توسط دستگاه های خاص ، صدای گوشی همراه هوشمند بر اساس آن تنظیم می شود . علاوه بر آن می توان از این طریق صدای موزیک و ویدئوهای موجود در گوشی تلفن همراه را نیز برای استفاده کاربر تنظیم کرد .

خولیو فرناندز (Julio Fernandez) پس از سال ها که از مشکل شنوایی رنج می برد ، از این سیستم  استفاده کرده و معتقد است که اعتماد به نفسش در جامعه توسط آن افزایش پیدا کرده است . او در رابطه با تجربه اش در استفاده از این سیستم می گوید : ” من پیش از استفاده از این سیستم ، به طور کامل خودم را از جامعه جدا کرده بودم . از بیرون رفتن با دوستانم خودداری می کردم . من بیش از حد از بودن در میان یک جمع و ایجاد رابطه با مرم ، احساس ناراحتی و ترس می کردم  . اما با استفاده از این سیستم مشکلاتم حل شده است . “

لازم به ذکر است که هزینه خریداری این اپلیکیشن از وسایل کمک شنوایی فعلی موجود در بازار به مراتب کمتر است .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا