نخستین یادواره شهدای جهاد دانشگاهی برگزار شد

 همزمان با فرا رسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، نخستین یادواره شهدای جهاد دانشگاهی مصادف با روز بزرگداشت جهاددانشگاهی، در سالن شهید صبوری معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی به صورت برخط در حال برگزاری است.
در این مراسم دکتر عیسی علیزاده معاون فرهنگی جهاددانشگاهی،  دکتر علی منتظری رییس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی، علیرضا زجاجی مدیر کل حوزه ریاست دفتر مرکزی جهادانشگاهی  و حجت الاسلام  یوسفعلی شکری نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران حضور دارند.
واقعه خوانی «آن ۲۲ نفر» و خوانش پیام دکتر حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی توسط مهندس زجاجی بخشی از این مراسم بود

در ادامه این یادواره حجت الاسلام  یوسفعلی شکری،  نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در سخنانی بیان کرد: در تاریخ اسلام تاریخ نگارها وقتی می‌خواهند بگوید این مجاهد در میدان رزم بدر یا احد و خندق بوده است، اسم مجاهد را نقل می‌کنند و بعد می‌گویند: «شَهده به بدر یا شَهِد به احد». منظور از «شهد» به معنای کشته شدن نیست؛ بلکه حضور در جبهه و میدان را  تاریخ نویسان به استشهاد یاد می‌کنند.

وی افزود: نکته دوم مربط به سوره مبارکه «رعد» است که در آن عنوان می‌شود آنچه که به نفع مردم است می‌ماند.حضور در میدان حق بنا به تأثیرگذاری‌ای که دارد برای شهید درجه بالاتری خواهد داشت.  این حضور تأثیرگذار و تمدن ساز خواهد بود. کرامت انسانی جایی شکوفا می‌شود که دانش و دانایی وجود دارد. به موازات رشد علمی به یک مجاهدت نیاز مند هستیم. باید تلاشگر نستوه مجاهد باشیم تا خداوند هم ما را هدایت کند.
حجت‌الاسلام شکری خاطرنشان کرد: این جهاد و این شهادت اگر در ختم به کشته شدن در راه خدا باشد از منظر قرآن، شهدا در پیشگاه خداوند حضور دائمی در میدان حق دارند و به مردم نفع تاریخی می‌رسانند. اگر بنا است انسان راه رشد و تعالی را طی کند باید حق شناس باشد، در راه حق قرار بگیرد و حضور دائمی داشته باشد.

تا کنون مشخصات بیش از ۱۰۰ شهید جهاد دانشگاهی  احصاء شده است.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا