رویان نمونه آن روندی است که جامعه از علم انتظار دارد

به گزارش سیناپرس نشست مجازی یادبود دکتر سعید کاظمی آشتیانی موسس پژوهشکده رویان و و جهادگر علم  با عنوان «جهاد علمی به سبک کاظمی آشتیانی» روز یک شنبه چهاردهم دی ماه  سال جاری با حضور دکتر حمید رضا طیبی، رییس سازمان جهاد دانشگاهی و دکتر علی منتظری رییس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی برگزار شد.

حمید رضا طیبی،  در ابتدای این مراسم با اشاره به ویژگی های فردی مرحوم کاظمی آشتیانی گفت: ابتدا لازم است بگویم، موسسه رویان نمونه کامل و چشگیر از آن روندی است که جامعه از علم انتظارش را دارد. دکتر کاظمی آشتیانی نامی فراموش نشدنی در علم است. وی فردی عملگرا و بسیار با انگیزه بود که تلاش فراوانی برای حل معضلات مهم جامعه داشت. در واقع کارراه انداز بودن را مهم ترین مولفه در حیطه کاری خود می دانست یعنی کمک به دیگران از ویژگی‌های بارز مرحوم آشتیایی بود. گفتنی است، وی همواره در مورد کمک های فناورانه گشاده رو بود.

وی افزود: اتکال به خداوند دیگر ویژگی مرحوم کاظمی آشتیانی بود و در تمامی فعالیت های علمی ابتدا برنامه ریزی دقیقی داشت و بعد دست به عمل می زد و معمولا تلاش می کرد فعالیت های مربوطه را درست و بدون نقص به ثمر برساند.  به واقع یک مدیر جهادی بود. در مجموع خاطرات بسیار خوب و البته درد و دل های زیادی با یکدیگر داشتیم. همیشه یاد وی را گرامی می داریم و آرزوی علو درجات را برای این جهادگر بزرگوار داریم.

در ادامه مجموعه ای از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره پژوهشکده رویان و مرحوم کاظمی آشتیانی همچنین مجموعه دستاوردهای پژوهشکده رویان منتشر شد.

منتظری در ادامه این نشست گفت: مرحوم و مغفور دکتر کاظمی علاوه بر تدین و ویژگی هایی که گفته شده بسیار پرشور و نا آرام بود و گویی وجود این برادر عزیز، مصداق این بیت بود که ما «زنده از آنیم که آرام نگیریم _ موجیم که آسودگی ما عدم ماست» وی دائم در تلاش و کوشش برای کشف راه های جدید و خدمات موثر به مردم و کشور بود.

رییس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی تاکید کرد: مرحوم کاظمی ویژگی های مثبت دیگری هم داشت که کمتر به آن توجه شده است؛ این صفات مربوط به رفتار سازمانی وی می شد؛ در حقیقت دکتر کاظمی آشتیانی با تمام وجود به جهاد دانشگاهی اعتقاد داشت و تمام همت و تلاش خود را در طبق اخلاص برای خدمت گذاری گذاشته بود.

وی افزود: خاطرات زیادی با وی دارم در زمانی که من مسئولیت جهاد را بر عهده داشتم و وی هم مسئولیت جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی ایران و علاوه بر آن پژوهشکده رویان را بر عهده داشت؛ به قدری مرحمو کاظمی تابع مقررات بود که بنا به مصلحت جهاد برای جدایی این دو نهاد، وی بدون هیچ چون و چرایی پذیرفت و تنها مسئولیت ریاست پژوهشکده را عهده دار شد.

منتظری گفت: خوب به خاطر دارم زمانیکه می خواستیم کلنک افتتاح ساختمان فعلی پژوهشکده رویان را بزنیم، مرحوم کاظمی مراسمی را تدارک دیده بود. من و برخی از همکارانی که در یک اتوموبیل بودیم که در مسیر با ترافیک سنگینی مواجه شدی  و باعث شد تا به موقع به مراسم مذکور نرسیم. مرحوم کاظمی آشتیانی با وجود اینکه من تماس گرفته بودم که مراسم را آغاز کند، اما نپذیرفت و تا زمانی که ما برسیم مراسم را آغاز نکرد. دلیل این رفتار تنها به اعتقادی که وی به جهاد دانشگاهی داشت بر می گردد.  وی می خواست به نوعی این موضوع را القا کند که در همه حالات و موضوعات به مسائل سازمانی توجه دارد و اعتقادش به جهاد دانشگاهی را نشان می داد.

به گفته منتظری، به واقع دکتر کاظمی آشتیانی رفتارهای جهاد گونه داشت و تلاش می کرد که عظمت جهاد دانشگاهی را در همه سطوح حفظ کند و در کارهای خودش هم اینگونه بود که همیشه با دیگران مشورت می کرد و رفتار بسیار منعطفی با نیروهای زیر دست خود داشت. وی با همه همکارانش مانند برادر و رفیق بود که همیشه به دنبال رشد این افراد بود.

 
پایان این مراسم به مناسبت ایام فاطمیه و سالروز شهادت سردار اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی، با نوحه سرایی همراه شد.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا