پرتاب ماهواره با موشک فالکون ۹ لغو شد

شرکت اسپیس ایکس پرتاب یک ماهواره بزرگ پخش رادیویی برای شرکت "SiriusXM" را بر فراز موشک "فالکون ۹" لغو کرد که به عنوان یک علامت تعجب پس از یک هفته شلوغ و موفق تلقی می‌شود.

"اسپیس ایکس" طی هفته گذشته نسل بعدی فضاپیمای باری خود برای ارسال محموله به ایستگاه فضایی بین‌المللی را به اضافه پرواز آزمایشی جوی نمونه اولیه موشک مورد انتظار "استارشیپ" را از بوکا چیکای تگزاس پرتاب کرد که دومی هنگام فرود منفجر شد.

موشک "فالکون ۹" که در این پرتاب لغو شده حامل یک ماهواره برای شرکت "SiriusXM" بود، قرار بود روز جمعه ۱۱ دسامبر ساعت ۱۲:۵۵ بعد از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی پرتاب شود، اما کمتر از یک دقیقه قبل از پرتاب برای سومین بار به تأخیر افتاد تا سیستم‌های زمینی دوباره بررسی شود.

شمارش معکوس برای پرتاب این ماموریت فردا یکشنبه ۱۳ام دسامبر انجام خواهد شد.

شرکت اسپیس ایکس یک دقیقه قبل از زمان مقرر پرتاب و ۵ دقیقه پیش از بسته شدن رسمی پنجره پرتاب، به منظور بررسی سیستم‌های زمینی، پرتاب ماهواره رادیویی "SiriusXM" را به تعویق انداخت.

این شرکت در توئیتی نوشت: منصرف شدن از پرتاب امروز برای انجام بررسی‌های اضافی سیستم‌های زمینی انجام شد. تیم ها در تلاش هستند روز یکشنبه ۱۳ دسامبر به تلاش بعدی برای پرتاب بپردازند.

این ماهواره جدید بنا به گفته "اسپیس ایکس"، خدمات داده را به هزاران مشتری در قاره آمریکای شمالی ارائه خواهد داد و به بیش از ۹۰ ماهواره دیگر که در مدار هستند، خواهد پیوست.

قرار است این ماهواره از ایستگاه نیروی فضایی "کیپ کاناورال" پرتاب شود و در مدار "زمین آهنگ" در ارتفاع نزدیک به ۳۶ هزار کیلومتری زمین بر فراز خط استوای زمین قرار بگیرد.

منبع:مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا