افزایش خطر ابتلا به کرونا در مردان با کاهش تستوسترون

پایین بودن سطح تستوسترون در مردان باعث گسترش و نفوذ سریع ویروس کرونا در بدن مردان و ابتلای آنها به انواع حاد این بیماری می‌شود.

هورمون تستوسترون که در بدن همه پستانداران از هر دو جنس وجود دارد هم برای رشد انسان‌ها و هم برای امور مربوط به جنسیت آنها اهمیت دارد. این هورمون از دو ماهگی جنین تولید شده و جنسیت نوزاد را مشخص می‌کند. تستوسترون در بدن مردان بیست برابر بیشتر از بدن زنان تولید شده و بخش اعظم آن را کلسترول تشکیل می‌دهد.

تحقیقات پزشکی حاکی است پایین بودن تستوسترون باعث می‌شود توانایی گیرنده‌های ای سی ای – ۲ ویروس کرونا برای اتصال به سلول‌های بدن و نفوذ به درون آنها افزایش یابد. زیرا کمبود این هورمون بر روی توانایی سیستم ایمنی بدن برای واکنش سریع و مناسب در برابر گیرنده‌های یادشده نیز تأثیر منفی می‌گذارد.

در نتیجه ویروس کرونا با سرعت بالایی به سیستم تنفسی افراد نفوذ کرده و به ریه مردان آسیب می‌زند و از همین رو این بیماران به سرعت به دستگاه تنفس مصنوعی نیاز پیدا می‌کنند. از جمله عواملی که باعث کاهش سطح تستوسترون در مردان می‌شود می‌توان به بی خوابی، مصرف سیگار و الکل، گرمای شدید، ایجاد تومور در بیضه‌ها و کبد و غیره اشاره کرد.

منبع:مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا