موزه‌های سطح شهر مجهز به بخش کودک می شود

اعضای شورای شهر تهران صبح امروز طرح" الزام شهرداری تهران به تأسیس موزه کودکان شهر تهران" را مورد بررسی قرار دادند. محمدجواد حق‌شناس به عنوان رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در بیان جزییات این طرح اظهار کرد: براساس قانون شورای شهر، مدیریت شهری باید فضا‌های فرهنگی برای شهروندان به خصوص کودکان را توسعه دهد و در مصوبه شهر دوستار کودک نیز ایجاد موزه بازی و اسباب بازی برای کودکان مورد تأکید قرار گرفته بود که بر همین اساس امروز ما طرحی را تهیه کردیم که براساس آن شهرداری ملزم به تأسیس موزه کودکان شده است که در این راستا شهرداری علاوه بر این که باید این موزه را ایجاد کند باید برای بخش‌های مختلف تسهیل‌گری کرده و نحوه‌ی مشارکت با آن‌ها را نیز مشخص کند.

وی بیان کرد: شهرداری باید دستورالعمل الزام تأسیس موزه کودکان تهران را ظرف سه ماه باید به شورای شهر بفرستد و نظارت بر حسن اجرای این مصوبه برعهده کمیته شهر دوستار کودک خواهد بود.

در ادامه جوادی یگانه – معاون فرهنگی شهردار تهران – به نمایندگی از شهرداری گفت: ما با کلیات این طرح موافق هستیم هرچند که ایجاد موزه کودک در مصوبه شهر دوستار کودک وجود داشت و ما آن را اجرایی می‌کردیم، اما دقت داشته باشید که در سطح شهر موزه و مکان‌های مخصوص کودکان وجود دارد و می‌توانیم آن‌ها را تقویت کنیم.

وی با اشاره به ارتباط خوب شهرداری و کانون پرورش فکری کودکان اظهار کرد: ما همکاری خوبی با این نهاد داریم، اما می‌توانیم با سایر نهاد‌ها نیز ارتباط بهتری برقرار کنیم و این مکان‌های مخصوص کودک را به سمت موزه‌های فعال و پویا که کودکان در آن نقش بیشتری ایفا کنند سوق دهیم.

 در نهایت اعضای شورای شهر تهران پس از بیان نظرات و پیشنهادات به کلیات طرح" الزام شهرداری به تأسیس موزه کودکان شهر تهران " رای مثبت داده و برهمین اساس شهرداری موظف شد ظرف مدت سه ماه آینده دستورالعمل‌های اجرایی ایجاد این موزه را به اطلاع شورای شهر تهران برساند.

 

منبع:

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا