سهام دارویی ها سبز شد

شاخص کل بازار امروز با ۲۱ هزار واحد ریزش به ۲میلیون ۱۹۸ واحد رسید، تقریبا تمامی نمادهای به غیر از گروه‌های دارویی منفی بود. گروه دارویی‌ها بر خلاف سایر بازار روند مثبی را طی کرد که همین موضوع سبب شد که حجم معاملات در این گروه رشد داشته باشد.

دکتر شاه منصوری کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازار دلیل سبز شدن گروه دارویی را برداشته شدن ارز ۴۲۰۰ از روی قیمت تامین مواد اولیه عنوان کرد و گفت: دلار تامین مواد اولیه شرکت‌ها دارویی آزاد شد و به همین دلیل در قیمت محصولات نهایی این شرکت با افرایش قیمت مواجه خواهیم بود و همین موضوع سبب شده که امروز سهام گروه‌های دارویی رشد داشته باشند.

وی اضافه کرد: قبل از آزاد شدن نرخ دلار برای تامین مواد اولیه دارو، این مواد با ارز ۴۲۰۰تومان وارد کشور می‌شد و شرکت‌های دارو سازی هم مجبور به فروش محصولات خود با نرخ مصوب وزارت بهداشت می‌کردند اما با این اتفاق شرکت‌ها محصولات خود را با قیمت آزاد در بازار به فروش می‌رسانند.

به گفته این کارشناس با آزاد شدن نرخ واردات مواد اولیه دارو در آینده شاهد افزایش قیمت این محصول در داروخانه‌ها خواهیم بود.

این کارشناس در مورد وضعیت بازار اظهار داشت: بازار تا چند هفته بعد از انتخابات آمریکا مسیر خود را مشخص می‌کند و تا آن زمان با همین نوسانات راه خود را دامه خواهد داد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا