کرونایی ها دچار عوارض پوستی هم می شوند

مطالعات محققان بیمارستان عمومی ماساچوست نشان می‌دهد که برخی از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ «مدت طولانی» پس از بهبودی دچار ضایعات پوستی مزمن شده‌اند. پزشکان از این دسته از بیماران تحت عنوان بیماران زمان بر (long-haul patient) یاد می‌کنند، چرا که با وجود بهبودی دستگاه تنفسی همچنان عوارض و مشکلات متعددی را تجربه می‌کنند که مانع از بهبودی صد درصد آن‌ها می‌شود.

آوریل ۲۰۲۰ (فروردین تا اردیبهشت)، یعنی در اوایل شیوع ویروس کرونا، ائتلاف بین المللی برای نظارت بر بیماران مبتلا به عوارض پوستی کرونا تشکیل شد. حال پس از تقریباً ۶ ماه جمع‌آوری اطلاعات، محققان گزارش می‌کنند که برخی از بیماران «زمان بر» کووید-۱۹ عوارض پوستی نظیر لکه‌های قرمز، جوش و التهاب را در دست‌ها و پاها تجربه کرده‌اند.

به گفته محققان مشکلات پوستی یاد شده حداقل چهار روز و در بسیاری موارد بین دو تا چهار هفته و در یک مورد تا ۷۰ روز روی پوست بیماران باقی مانده‌اند. عارضه دیگری به نام «انگشت کووید» نیز در بیماران مبتلا به کرونا مشاهده شده و ۶ بیمار را حداقل تا ۶۰ روز و دو بیمار را بیش از ۱۳۰ روز دچار کرده است.

«Esther E. Freeman» نویسنده اصلی تحقیق می‌گوید یافته‌های این تحقیق آمار دقیق تری از افراد مبتلا به عوارض پوستی بلند مدت کرونا مثل انگشت کووید نشان داده و همچنین آگاهی محققان از اثرات بلند مدت بیماری کووید-۱۹ بر ارگان‌های مختلف بدن را ارتقا می‌دهد. به گفته او بروز عوارض پوستی احتمالاً نشان دهنده التهابی است که درون بدن رخ می‌دهد.

منبع:دیجیاتو

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا