پروژه‌های دانشگاهی با همکاری اساتید خارجی نیاز بع حمایت مالی دارد

مجید قاسمی درگفتگو با ایرنا در خصوص راهکارهای مناسب برای افزایش ارتباطات بین الملل اظهار داشت: نیاز است حمایت هدفمند از حضور اساتید، دانشجویان و نخبگان برای حضور در کنفرانس ها و مجامع بین المللی از سوی نهادهای مربوطه وجود داشته باشد تا از فرصت های مطالعاتی به خوبی استفاده شود.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی ادامه داد: برای افزایش ارتباطات بین الملل در حوزه تحقیقات و پژوهش های دانشگاهی در ابتدا نیاز است بودجه لازم و کافی در نظر گرفته شود.

قاسمی با بیان اینکه لازم است برای حضور دانشگاهیان در مجامع بین المللی تسهیل در قوانین مربوطه (رفت و آمد، اخذ ویزا و …) نیز صورت گیرد، تصریح کرد: در فرصت های مطالعاتی و حضور در مجامع بین الملل ارتباطات هدفمندی با اساتید خارجی ایجاد شده است که روند فعالیت های پژوهشی را در دوره تحریم تسهیل می کند.

وی همچنین اظهار داشت: دانشگاه ها در راستای افزایش ارتباطات علمی بین المللی دفاتری را تشکیل داده اند و در سطح وزارت علوم نیز این معاونت فعالیت مطلوبی دارد اما به دلیل تحریم ها و کاهش بودجه به دلیل تشدید همین تحریم ها مشکلاتی در دیپلماسی علمی ایجاد شده است.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی خاطر نشان کرد: در حال حاضر به دلیل شیوع بیماری کرونا نیز ارتباطات تا حدودی کاهش پیدا کرده اما دانشگاه ها سعی کرده اند تا با استفاده از ابزار الکترونیکی و روش های مجازی این ارتباطات را تا حدودی حفظ کنند.

تالیف کتاب‌های تخصصی با کمک همکاران داخلی و خارجی 

این استاد دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی به تازگی با همکاری یکی از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی و یکی از اساتید مطرح بریتانیا کتابی تخصصی با عنوان «اصول گرما و جریان سیال در پیل‌های سوختی دما بالا» را تالیف و به چاپ رسانده است.

قاسمی در این خصوص گفت: این نخستین بار است که یکی استادان ایرانی با یکی از استادان مشهور بریتانیایی که در زمینه پیل‌های سوختی مشهور و مورد تأیید است، اقدام به چاپ و انتشار کتاب کرده اند.

وی افزود: پیل‌های سوختی سیستمی است که برای محیط زیست مفید تلقی می‌شود. به این صورت که از یک طرف سوخت و از طرف دیگر اکسیژن با یکدیگر ادغام شده و در نهایت برق تولید می‌شود و این نوع پیل‌های سوختی دما بالا یک محیط زیست ایمن را برای اجتماع به همراه دارد.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی اظهار داشت: تاکنون چهار کتاب کامل در سه بخش متفاوت در دانشگاه خواجه نصیر در حوزه‌های مختلف علمی تألیف و چاپ شده است و میان استادان ایرانی و دانشگاه‌های اروپا و آمریکا فعالیت‌های مشترکی در حوزه چاپ و نشر کتاب‌های علمی صورت گرفته است.

قاسمی تصریح کرد: این کتاب با هدف آشنایی صنعت و دانشگاهیان با پیل های سوختی تالیف شده است. همچنین این کتاب دارای مثال های ملموس است که در مورد آنها مطالعه شده به صورتی که مشکلات نمونه ها بررسی شده و کاربردهای صنعتی آن نیز توضیح داده شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا