پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی ظرفیت های بسیاری دارد

جلسه هم اندیشی پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی با مرکز دیجیتال حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی به منظور عقد تفاهم نامه فی مابین در محل این پارک برگزار شد.

در این جلسه که با حضور دکتر ابراهیم نبیونی معاون فناوری پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی و امین نادری مدیرکل مرکز دیجیتال حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، به وجود فرصت های مناسب برای همکاری اشاره شد.

معاون فناوری پارک ملی علوم فناوری های نرم و صنایع فرهنگی با اشاره فعالیت شرکت های مختلف حوزه فرهنگ و هنر در این پارک گفت: برای بررسی این شرکت ها زمان زیادی صرف می شود تا پس از بررسی ها و تغییرات لازم نتایج مورد نظر و خروجی های خوبی به دست آید.

به گفته دکتر ابراهیم نبیونی؛ این شرکت ها دارای ایده های خامی هستند که با بررسی های لازم و با توجه به محدودیت فضا و مسائل مختلف انتخاب صورت میگیرد.

وی با بیان اینکه مجموعه های مختلفی از سازمان تبلیغات اسلامی تا کوچکترین موسسات نیز در پارک علم و فناوری فعالیت می کنند، افزود: باوجود شرایط اقتصادی حاکم در کشور، این پارک با توجه به خدماتی که ارائه می دهد به حمایت و همراهی شرکت ها می پردازد.

نبیونی ادامه داد: امیدواریم که اینگونه فعالیت ها ادامه دار باشد و تفاهم نامه موجود بین سازمان تبلیغات و مجموعه جهاد دانشگاهی و پارک علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی منعقد شود.

در ادامه جلسه، مدیر مرکز دیجیتال حوزه هنری سازمان تبلیغات نیز ضمن ابراز خوشحالی و حسن برخورد شرکت ها در پارک علوم و فناوری های نرم وصنایع فرهنگی، گفت: حضور شرکت ها در این پارک، پدیده خوبی است که حتما ایده های خوبی هم درنظر دارند، اما بستگی به میزان موفقیت یا عدم موفقیت آنها دارد. بسیاری از آنها در زمینه هایی فعالیت می کنند که امروزه مساله اصلی در حوزه هنری  محسوب می شود.

امین نادری افزود: بخش فرهنگ در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، بسیار بی همتا است و از جمله سرمایه های مهم این مجموعه عظیم و توانمند تولید محتوای به نام و به روز در قالب های مختلف است.

وی با بیان اینکه گنجینه این سازمان هنرمندانی هستند که در این حوزه فعالیت می کنند،گفت: سبقه حوزه هنری به زمان هنرمندانی چون افخمی و مجید مجیدی برمی گردد که تیم هایی را پرورش و تشکیل دادند که نتیجه آن هنرنمایی در دفاع مقدس است.

نادری اضافه کرد: قطعا فرصت های بسیاری برای همکاری با این پارک در حوزه صنایع نرم وجود دارد.

نادری با بیان اینکه در زمینه ادبیات پایداری دفاع مقدس، نزدیک دو هزار عنوان کتاب وجود دارد، افزود: چند نمونه کتاب می توانیم نام ببریم که 180 بار تجدید چاپ شدند وبسیاری از تیراژهای آنها به 10هزار عدد هم می رسد.

وی به دیدار نویسندگان دفاع مقدس با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب ضمن قدردانی از فعالیت نویسندگان فرمودند که اگر می خواهید این کارها نتیجه دهد باید این فعالیت ها و تولیدات صدبرابر شود. بنابراین ما با همفکری به این نتیجه رسیدیم که از ظرفیت های کل کشوراستفاده بنابراین این مهم جز با مشارکت های مردمی، دعوت از بخش خصوصی با رویکرد نوآوری  محقق نخواهد شد و در این زمینه دانشگاه ها، پارک ها و بخش خصوصی می توانند به ما کمک کنند.

وی افزود: تولیدات ما نشان از فعالیت های زیاد این حوزه در زمینه تعداد آلبوم های موسیقی، آثار تجسمی، کتاب هایی که در سال از حوزه  هنری خارج می شود بخش مهمی از کارها و فعالیت های ما است.

وی تاکیدکرد:به جرات می توانم بگویم که مهمترین حوزه تولید محتوا در کشور حوزه هنری است و با توجه به اینکه حوزه هنری با ظرفیت هایی که دارد، می خواهد فعالیت هایش را صدبرابر کند.

وی در پایان با دعوت از مجموعه پارک علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی افزود: با حضور در حوزه هنری از زیرساخت ها و اهم فعالیت ها و ظرفیت های حوزه برای تولید و روند اجرایی آن مطلع شوید تا در گام دوم به تفاهم نامه برسیم.

در ادامه دکتر نبیونی افزود: با توجه به اینکه دانشگاه علم و فرهنگ دارای دانشجویان بسیاری است، می توان از این ظرفیت نیز بهره لازم را برد وهمچنین خبرگزاری علم و فرهنگ(سیناپرس)از دیگر ظرفیتهایی است که می تواند در جریان سازی اهداف حوزه صنایع فرهنگی و نرم بسیار موثر باشد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا