گزارش تصویری از بزرگترین معدن روباز جهان

معدن مس کنکات (Kennecott Copper Mine) بزرگ ترین حفره حفاری و کنده شده توسط انسان بر روی زمین محسوب می شود این حفره از لایه های رنگی تشکیل شده است و در سمت غرب دره دریاچه نمک قرار گرفته  و از بلندای کوه های اوکیره (Oquirrh Mountains) به آسانی قابل مشاهده است . همانطور که گفته شد حفره این معدن بزرگ ترین حفاری انسان  در سطح جهان بوده و این معدن به عنوان بزرگ ترین معدن رو باز جهان و بزرگ ترین معدن مس امریکا به حساب می آید که مساحت آن بیش از 3218 متر است و ژرفا و عمق آن به 1207 متر می رسد. این معدن در سال 1850 میلادی کشف شد اما استخراج آن از سال 1863 میلادی آغاز شد که استخراج از این معدن در حدود سیزده تا  پانزده درصد نیاز مس ایالات متحده امریکا را بر طرف می کند . البته وسعت کلی این معدن در حدود 770 هکتار است .

معدن مس کنکات به شرکتی خصوصی با نام ریوتینتو تعلق داشته و دارای رگه ها و ذخایر بسیار غنی مس است و از نظر رکورد تولید مس در جهان رتبه نخست را در اختیار دارد .

از این معدن تا کنون در حدود شانزده و نیم میلیون تن مس استخراج شده است و بر اساس آمار منتشر شده ، میزان تولید سالانه معدن مس کنکات 272 هزار تن مس ، 14 هزار و 171 هزار کیلو گرم طلا ، 113 هزار و 400 کیلوگرم نقره و مقادیری مولیبدن و اسید سولفوریک است . 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا