جایگاه کارشناسی شورای عالی آموزش و پرورش باید حفظ شود

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی و امور بین الملل شورای عالی آموزش و پرورش، غلامعلی حدادعادل اظهار داشت: در شورای عالی آموزش و پرورش همواره شخصیت های برجسته و درجه اول علمی، فرهنگی و آموزشی کشور عضویت داشته اند.

وی افزود: درباره همه امور آموزشی و فرهنگی کشور در این شورا که پیش از این به نام شورای عالی معارف مشهور بود، تصمیم گیری می شد و مجوز بسیاری از مراکز علمی، آموزشی، فرهنگی و دانشگاهی کشور در این شورا صادر شده است از جمله دانشگاه ملی ایران سابق که اکنون به نام دانشگا شهید بهشتی آن را می شناسیم.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: نشان ها و مدال های علمی و آموزشی و فرهنگی پیش از این از طریق این شورا به افراد اهدا می شد مانند نشان درجه دو فرهنگ که به شاعره فقید پروین اعتصامی اهدا شده است.

حدادعادل اظهار داشت: شورای عالی آموزش و پرورش در یک مقیاس کوچک تر مجلس آموزش و پرورش بوده که مجوز فعالیت خود را از مجلس شورای اسلامی اخذ کرده است.

وی همچنین گفت: مسایل آموزشی و پرورشی باید در شورای عالی توسط یک عده افراد متخصص، توانمند و صاحب نظر در حوزه تعلیم و تربیت بررسی و کارشناسی شده و برای اخذ تصمیم نهایی طی یک لوایحی به مجلس شورای اسلامی ارسال شود.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: مصوبات این شورا باید ماهیت قانونی داشته باشند،   یعنی از یک باید و نباید حقوقی برخوردار باشند. باید شفاف، ساده و با زبان حقوقی تدوین شوند.

حدادعادل ادامه داد: از ضرورت حضور نماینده های سایر دستگاه‌ها در شورای عالی آموزش و پرورش خیلی صحبت شده است اما کمتر دیده ایم این افراد باعث ایجاد ارتباط دو وزارتخانه شوند باید ساز وکاری تهیه و تدوین شود فردی که به عنوان نماینده وزارتخانه در جلسات شورای عالی شرکت می کند عامل پیوند و ارتباط دو وزارتخانه باشد و از این ظرفیت به نحو احسن برای کمک به حل مسایل آموزش و پرورش استفاده شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا