جذب بیشتر دانشجویان جدید در ترم دوم دانشگاه ها

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری شنبه گذشته (۳۱ خرداد ماه) در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد: دانشگاه ها و مدارس از ۱۵ شهریور فعالیت خود را آغاز می کنند، این آغاز فقط حضوری نیست بلکه بخشی در فضای حقیقی و بخشی به شکل مجازی است البته با کلاس خلوت و خوابگاه خلوت.

دکتر علی اکبر حقدوست روز یکشنبه- در گفت و گو با ایرنا در مورد آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه های علوم پزشکی اظهار داشت: در دوره های گذشته اگر دانشجویان ورودی جدید دانشگاه ها تا ۲۰ درصد در بهمن ماه جذب می شدند، این درصد در سال تحصیلی آینده به حدود ۴۰ درصد افزایش می یابد.

وی افزود: به منظور رعایت برخی ضوابط از جمله موارد بهداشتی تا جایی که امکان دارد در ترم تحصیلی مهرماه ۹۹ دانشجویان جدید کمتری نسبت به سال گذشته، تحصیل خود را آغاز می کنند به عبارتی بخشی از پذیرش ورودی های جدید به ترم بهمن منتقل می شود.

معاون آموزشی وزیر بهداشت ادامه داد: در سال های تحصیلی گذشته، بیشتر دانشجویان جدید در ترم اول وارد دانشگاه های پزشکی می شدند، اما امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا، پذیرش دانشجویان جدید در ترم ۲ (بهمن ۹۹) نسبت به سال های گذشته افزایش می یابد.

حقدوست تصریح کرد: البته این موضوع به معنی جذب نکردن دانشجو در ترم اول نیست و تعدادی از دانشجویان جدید در مهرماه مشغول آموزش و یادگیری در رشته های مختلف علوم پزشکی در دانشگاه ها می شوند.

وی تاکید کرد: شرایط آموزش ایجاب نمی کند که اکثریت دانشجویان علوم پزشکی در بهمن ماه پذیرش شوند یا به عبارتی با توجه به امکانات موجود، اکثریت دانشجویان نمی توانند آموزش خود را از بهمن ماه آغاز کنند.

معاون آموزشی وزیر بهداشت در پاسخ به این سوال که آیا دانشگاه ها آکادمی رعایت پروتکل های بهداشتی در کلاس های درس و خوابگاه ها در سال تحصیلی آینده را خواهند داشت، گفت: با تمام توان در تلاش هستیم این موضوع در دانشگاه ها محقق شود.

حقدوست افزود: تلاش می کنیم هم کیفیت آموزش مجازی را ارتقا دهیم و هم زیرساخت های لازم برای رعایت پروتکل های بهداشتی در کلاس های درس و خوابگاه های علوم پزشکی را فراهم کنیم و از طرفی با تمام توان در تلاش هستیم تجهیزات ایمنی لازم را تهیه کنیم تا دانشجویان با آرامش به فراگیری علوم بپردازند.

وی ادامه داد: دانشگاه های علوم پزشکی با تمام توان و ظرفیت تلاش می کنند تا شرایط مطلوبی را برای تمامی دانشجویان فراهم کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا